torsdag, september 22, 2005

Motvalls - kärring

Fan, vissa dagar är ingenting kul. Det finns alldeles för mycket att reta sig på.

Det är alla små orättvisor som jag tycker är jobbigt. Som till exempel hundägare som inte tar upp sin hunds skit eller säger "han vill bara hälsa" när deras hund dreglar ned ens kläder, mopedister som kör på cykelbanan fast det tydligt står ej moped, grannar som parkerar utanför vår tomt, bilister som parkerar snett i parkeringsrutan, människor som går före i köer mm.

Jag hade en jobbarkompis i Sundbyberg som tyckte att man skulle införa livskrediter. Varje gång någon gjorde något orättvist, skulle man ha rätt att ta en livskredit. Han ville ta livskrediter av människor som inte hade busskortet framme då man skulle gå på bussen, människor som stod still på vänster sida i rulltrappan, dvs allmänt långsamma människor.

Personligen tycker jag att bland det värsta som finns är människor som inte kan snabba sig på i bufféköer. Man ser ju långt innan man kommit fram till rätten i fråga om man vill ha den eller inte. Men vissa människor går först fram till rätten, tittar på den, håller lite i skeden för att till sist bestämma sig för att inte ta något från fatet. Men va f.... det är ju bara att sleva på.

Visst blir man arg.

Men bland det värsta man kan råka ut för är att hamna bakom en inbiten gotlänning som kör bil. Det finns tusan ingen sämmre bilförare i landet. Han/hon kör alltid mitt i vägen, tar ut svängarna när man ska svänga höger som om det var traktor med två släp som framfördes, ställer sig alltid mitt emellan två filer så att man inte kan komma fram på någon sida, använder oftast ingen blinkers och kör 80 på 90-väg. Där skulle ett antal livskrediter åka.

Nej får försöka lugna ned mig lite nu och spara lite till nästa gång.

/Motvalls