fredag, augusti 19, 2005

Camas blogghistorik

Torsdag 23 juni
Då var det dags igen att skriva ett par rader. Tänkte börja med att berätta lite om min fina fot som inte längre ser ut som en fot utan mer som en ankfot för att citera Jocke. Har haft ont i den fram tills igår i stort sett. Idag har den varit lite snällare men den lever sitt egna lilla liv. I måndags gick den bland annat i flera färger den var grön, blå, lila och röd på samma gång så det var minst sagt intressant. Skall komma förbi träningen imorn (läs idag) men får se hur delaktig jag kan vara är ju extra sugen på att träna för att man inte kan. Men skadan har lockat fram många skratt hos mina arbetskamrater som lever efter talesättet "skadeglädje är den ända sanna glädjen" så de får väl vara tacksamma att de har mig som arbetskollega.
Verkar som det var rikligt med prestige i tre mot tre matchen i tisdags. Men utgången var väl inte så konstig har man två centrar så är det svårt att misslyckas även om man slänger in en passare för att röra till det.
Har ju faktiskt gått ner några kilon det här året men fick ändå ett bevis på att jag fortfarande väger en del. Gick nämligen ut på balkongen för att sätta mig och njuta av en cigg i solen men lagom jag hade fått eld på ciggen och tagit ett par bloss och njöt av livet då sa det helt plötsligt brak och under mig splittrades den blåa plaststolen och jag hittade mig liggandes raklång på balkongen med resterna av en stol runt omkring mig. Sensmoralen av denna historia måste ju vara att rökning kan vara farligt.
Och kom ihåg: Man behöver inte bli rädd när leksakerna blir levande på natten. De har ju bara roligt! (Martina 5år)
// Cama

Lördag 4 juni
Ok efter att Per har svidit så hemskt om att vi skall blogga så får jag väl göra ett försök då.
Tycker det har varit kul läsning på övriga medlemmars bloggar, så jag har ju lite prestationsångest om vad jag skall skriva här så jag skriver bara lite helt enkelt.
Tycker det är kul på träningarna nu även fast det dock inte har gått så bra den senaste tiden men jag är ju iaf skadefri och det är ju alltid något. Tänkte toppa formen lagom till ö-spelen
Eftersom jag är datanörden här i laget enligt vissa människor (trots att typ alla jobbar med datorer) Så kan jag här skriva ner några olika utryck för vad vi tekniker kallar dumma användare eller fel skapade av användare. So here goes:
PEBKAC = Problem Existst Between Keyboard And Chair
Fel 43 = Felet sitter 43cm från skärmen
ok nu kom jag inte på fler just nu men det finns en del andra som jag får ta en annan dag.
Nej nu är klockan 02:38 och det är dags att sova.
Bad_Carma over and out