fredag, augusti 19, 2005

Kennys bloggistorik

18 augusti 2005
Sorry!!! MIssade träningen av den enkla anledningen att jag trodde den började nio... men träningen slutar ju nio! Fick kortslutning helt enkelt. Fast det var kanske bra, då fick axeln vila lite till... Måtte den bli bra snart annars får jag uppsöka en naprapat. // Kenny

6 augusti 2005
Nu är det en månad sedan jag bloggade sist! Kollar nästan dagligen om någon varit inne och bloggat men aldrig händer det något. Idag slog det mig att jag inte är bättre själv, därav detta inlägg ;-)Kan passa på att berätta att vi nu har en sponsorsäljare i TeamGotland som kommer att hjälpa till med att ta fram sponsorpaket och sälja in konceptet "TeamGotland". Vi kommer att finputsa detaljerna i veckan sedan kommer han att köra igång! Roligt!!! Hoppas att vi får ett gäng företag intresserade så att jag har råd att åka med på någon bortamatch :-)I övrigt så har det varit en skön sommar med massor av tid med familjen, lillgrabben växer och börjar nu bli riktig charmig precis som sin far. Då jag inte har något bevingat ord på lager så får ni hålla till godo med denna lilla historia istället:Ett amerikanskt och ett skånskt par satt i en tågkupé. Den amerikanska damen ville starta en konversation med den skånska och tänkte därför börja med att berömma den skånska damens man. "- Oh what handsome face" sade hon varpå skånskan svarade: "- Naej, dei va hunden!" Ja ja kom med en bättre själva då! Kan föresten berätta att vi var ute och gick idag och vid korsningen vid medvalls kom en orange volvo körande. - Det där är nog Sven, sa jag. - Nej dom ser mycket äldre ut, svarade Sarala! He he det var såklart Sven och jag tror det var Tomas som satt i bilen ocskå men det får jag låta vara oskrivet.Tills vi ses igen!// Kenny

6 juli 2005
Först och främst: Lycka till i Island Games grabbar!!! Hoppas att ni får lika kul minnen från matcherna som från den övriga tiden... Läste infobladet som Ni (Sven?) gjort och tyckte att det var bra. Vissa delar kan jag och Petta använda när vi gör filmsnuttar. Vi behöver bara komplettera med lite "anfalls- och försvarsstyrka" samt att det behövs skrivas lite om de som inte åker till IG också, men det är väl bara jag eller?! Kanske något för Sven att skriva lite om mig med till korten? Sven du kan också få i uppdrag att skriva varje spelares "specialvapen" samt att bedöma deras "anfalls- och försvarsstyrka" graderat från 0-10. Vill du det? Ja ja, som tidigare skrivet: Lycka till och ha så kul!!!Märkligt men sant :"Pengarna till brännvin ligger alltid överst."
// Kenny

30 juni 2005
Nu var det längesedan jag bloggade! Det har firats midsommar och varit allmänt slött från min sida med bloggandet. Men jag är ändå långt ifrån sämst på att blogga... Har börjat få ont i axeln av träningen men det skall nog gå över med tanke på att jag inte kan träna förrän nästa vecka. I kväll har vi fått gäster och i helgen jobbar jag på Team Sportia, därefter väntar SEMESTER!!! Har 6 veckor i sommar, tjohoo vad skönt! Skön bild i GT i går på Janne och Jocke, verkar vara en svår kamera journalisten hade ;-) Synd att två så fina killar skall behöva vara helt suddiga i tidningen... // Kenny

18 juni 2005
Idag har vi haft två träningspass! Kul som fasen att vara med. Jag tycker att vi ser ganska bra ut och vi har hyfsat god koncentration. Det kanske är jag då som tappar lite ibland och börjar snacka skit :-) Men vi kan ännu förbättra oss och kämpa som om varje boll var den avgörande i ett femte set. Jag med flera satsar inte allt i alla moment, för min del framförallt när det gäller att slänga sig efter en boll. Lovar bättring! Cama däremot är skittråkig att träna med när han bara favoriserar Anders hela tiden, allt är så perfekt med dig Anders ;-)Ha en bra träningsdag i morgon boys så hoppas jag vi ses i veckan. Skall ännu försöka att komma loss till morgonträningen i morgon med, iallafall minst en timme. Vem vet jag kanske lyckas, får börja jobba på det nu!
Fridens // Kenny

16 juni 2005
(2)SURT!!! Kommer till hallen och det är helt tomt och mörkt, ingen träning... Har precis innan varit och hämtat Sarala och Elias på en födelsedagsfest tidigare än vad de ville gå hem eftersom jag skulle träna och de inte kunde komma hem utan skjuts! Känns riktigt onödigt :-( Å andra sidan har jag inte varit där på länge vilket gör att jag inte visste att det inte skulle vara någon träning, fast hemsidan kollar jag varje dag så någon kunde ha skrivit något där!!!Ja ja nu skall jag öppna en burk Bullens och umgås med min familj istället!
// En träningssugen Kenny

16 juni 2005
Jiipie! I kväll skall jag träna igen, är lite bättre i halsen om än ännu hostig. Skall ta med basketbollen till Svante så att vi kan skjuta lite efter träningen. Pratade med Petta, som gjorde loggan, alldeles nyss och vi bestämde oss för att tillsammans göra en presentation av spelarna under sommaren. Tanken är att göra något slags kort liknande t.ex. pokemon i stilen där varje spelares bild finns med samt styrkor och svagheter, attackskicklighet, försvarsskicklighet osv finns med. Skall klura ut lite bra info tillsammans med Er andra att ha med i presentationerna. Tanken är att använda de enskilda kort vi tagit på spelarna och göra en liten videosnutt där kortet kommmer fram i bilden på något sätt... Dessa kan vi sedan ha på hemsidan att ladda ner men också på en DVD som rullar under matcherna. Eller innan matcherna på en tv... IBK har ju en storbildskanon fastsatt i taket på södervärn :-) Kanske man kan hyra den och låta dessa grejer rulla under uppvärmningen!?
Igår sade Elias (3 månader i dag) pappa för första gången! COOLT! Fast han gjorde det med stödtecken. Stödtecken använder människor med utvecklingsstärning istället för tal. Jag tränar Elias dagligen i vissa enkla tecken och igår sade han alltså pappa!!!
// Kenny

12 juni 2005
Hmm, är det inte alltid på samma vis!? När man har häcken full av arbete och projekt som skall genomföras både hemma och på jobbet så är man frisk och kry men så fort man är klar med sista grejen och man tänker att nu jävlar skall jag ta det lugnt och vila ut då blir man sjuk!! Har gått och blivit hostig och hängig, SURT! Men men thats life... Var och spelade Beach i torsdags mot några kollegor på jobbet, jag & min medspelare vann varsin flaska vin :-) Det som var kul att se var att vår skylt får stå kvar om än klottrad på! Informationen som var därpå var kanonbra och jag tror att den påverkar mycket när det gäller det stigande antalet lag i onsdagsbeachen! Är det inte märkligt att någon snorunge måste dit och klottra så fort något är nytt?! Någon som varit klottrare som kan förklara för mig hur dessa slynglar tänker???Hals und Beinbruch // Kenny

10 juni 2005
Jaha, till slut fick jag också chansen att börja blogga! Antar att ni andra i laget (läs Per) är så trötta på allt mitt snack under träningarna att ni in i det sista försökte hålla mig härifrån. Ja ja nog om detta... Har inte hunnit med att träna så mycket på sista tiden, har prioriterat att vara hemma med Elias. Skall dock försöka komma igång så smått igen. Känner att det är kul att vara där och spela och så behöver jag såklart den sociala biten också... Men framförallt så skall det bli kul att spöa upp Svante i basket efter träningen, jag tar med en boll till dig nästa gång jag kommer så att du kan öva även när jag inte är där :-)
I morgon skall vi ha dop för Elias vilket innebar att jag var tvungen att köpa min första kostym vid den låga åldern av 27 år. 999:- på Dressman tyckte jag var helt okej med tanke på att vi köpt smörgåstårtor för 1800:- för en dag. Kostymen kan jag till och med kanske använda igen...Nu får det räcka för denna gång!
// Kenny