fredag, augusti 19, 2005

Jockes blogghistorik

18 augusti 12.51
Har precis läst Svens och Pers blogg angående träningen. Håller fullständigt med om att vi måste satsa. Tråkigt att det inte kom mer folk i måndags, själv så lär jag inte komma varken i kväll eller på måndag. Skadan jag fick under Beach DM har inte läkt ihop ännu och ömmar en del.
I morgon går stora flyttlasset för Hanna till Katrineholm, skall bli intressant att se hur lägenheten ser ut eftersom vi har bara sett den på ritning. Känns lite konstigt att dock att återgå till att vara srbo när man varit sambo i 2 år, men men.c'ya

20 juni 2005 12.57
Grym träningsvärk och ett ömmande högerknä är resultatet för min del efter träningshelgen. Men varför klaga när man vet att det finns de som har det värre... Läste Kennys blogg från i lördags och jag kan inte mer än att hålla med när det gäller Anders. Det har alltid varit så att han är lite av en gullpojke :-). Nåväl, har ingen jävl aning om vad jag skall skriva mer så nu får det vara nog.C'ya

16 juni 2005 13.08
Varit sjuk hela jäv.. veckan, men det börjar bli bättre som tur är. Febern har gått över och med den har den obligatoriska värken i ryggen försvunnit. Har varit typ apatisk hela veckan, i måndags stod det klart att min flickvän kommer flytta till Katrineholm i höst, får väl se hur lång tid det tar innan jag flyttar efter...Hmm nu är min lunchtid ute
C'ya

17 maj 2005 12.33
Lite respons på Pers blogg 050517:Det här med att komma i tid till träningar är någonting som vi alltid har varit oerhört dåliga på i BBC / Team Gotland, kommer ihåg att när jag hade flyttat tillbaka till ön och skulle på första träningen så stod jag ensam i ca 20min och undrade om vi verkligen skulle träna. Jag svårt att komma tidigare till träningar som börjar 19 eftersom jag slutar som tidigast 16.30 och har ca 1 H bilkörning.
Tycker att vi borde börja träna 3 ggr i veckan under Juni gärna då på onsdagar. Jag tycker även att om man är småskadad eller liknande och inte kan träna så kan man i alla fall dyka upp på träningar för att hjälpa till och på så sätt skapa bra träningar.Loppisen:Såg skyltar att visby marknad skulle vara snart, kanske skulle detta vara ett utmärkt tillfälle för att ha vår loppis, om inte Lions motsätter sig detta p ga konkurrens förstås. Respons på detta tack!
Orkar inte skriva ngt mer just nu.
Ciao

11 maj 2005 12.59Läste precis Pers blogg och jag måste säga att styrkeövningarna vi har på slutet av träningarna är grymt bra. Ett annat namn på detta än strykejympa är väl att föredra, mina tankar kring nytt namn på övningar lutar åt något med xtreme i sig. För det vet väl alla att sporter/övningar som heter xtreme är oerhört tuffa och häftiga ..., xtreme volleyball practice kanske?
Sitter just nu och tuggar i mig min lunch samtidigt som jag planerar kvällens träning för Säve tjejerna, det lutar åt att bli en tung träning för dem :-). Näst sista inomhusträningen för säsongen för dem (fast om de fick som de ville skulle de träna varje vecka året runt), försökt få dem att haka på Beachskolan men intresset var lite svalt. De vill hellre ha mig och Cama som tränare även på Beachen... In your face Sven, nåja smickrande och lite skrämmande kanske?

10 maj 2005
Halloj
Efter diverse påtryckningar från Pers sida får man väl kasta in ett par rader.Sitter just nu och trycker i mig min fina lunchlåda som idag består av oxpytt. I morse var det mycke dimma ut till Rone och som vanligt höll jag på att sömna en sådär 3-4 ggr. Det bästa är när något oväntat händer för då vaknar man plötsligt till ur sitt bilslummer,typ en traktor som vält eller ngt liknande.
Nu skall jag kolla upp lite på Internet vad sägs om lårmuskelinflammation och benhinneinflammation. Jag tror jag börjar bli gammal men det är nog antagligen min kropp som är lite svidig bara. Skriver väl ngn blänkare om det senare.
C ya