söndag, november 13, 2005

Dåligt men bra - Sven

Första halvan av första set kan vara det sämsta vi spelat på två år! Att vi vänder och vinner det setet är mycket underligt. Utan att spela direkt bra, fattar vi ialla fall att vi måste kämpa oss in i matchen och kriga i alla dessa konstiga bollväxlingar. Mange får samtidigt fotfäste ordentligt och är sedan stabil matchen igenom, starkt!

Vad som händer i resten av matchen är att Viding och Jörgen går in med full fokus och en härlig inställning, vilket också lyfter laget. Ett par moment tycker jag är extra kul i volleyboll och det är när mitt lag takblockar (Viding, Jörgen) eller när en smash går stenhårt i backen utan touch (Anders). För min egen del skulle jag hellre vilja banka ner bollen hårt i plan men det har visat sig effektivare för mig att bara chansa hårt in i blocket...

Jag brukar prata med lite olika idrottare på ön och surfa runt på en del gästböcker och vad som slår mig är den missunnsammhet och missriktade konkurrens som finns mellan olika lag och idrotter. Kul att det går bra för Gute, att IBK drar storpublik och att Ladies är ett topplag även i år. Idrottsgotland är stort nog för dessa sporter och många fler, det blir dessutom större om alla skapar intresse, ger bra arrangemang och hög kvalitet, var och en på sitt håll.

Jag ska se mycket sport i vinter och inte då bara Zlatan någon stans långt söderut.

Etiketter: