söndag, november 13, 2005

Fars Dag - Kenny

Säsongens första 3-0 i set i Team Gotlands favör var precis vad jag önskat mig på fars dag. Det roliga är att vi bitvis spelade okoncentrerat och stillastående men ändå kunde vi vinna i tre raka set. Det som känns extra roligt är att Viding och Jörgen kommer in och visar hur ett bra blockspel skall se ut. Viding och Jörgen var i mina ögon matchens stora behållning. Jag gillar bra försvarsspel, oavsett sport, och det bjöd grabbarna på idag. Ett tag kändes det som om Jörgen inte kunde hamna fel i försvaret!!! Mange skall också ha ett plus idag för att han tar chansen när han får möjlighet att spela en hel match. Passningarna var bra variation på och när han även hittade lite fler centerutgångar i tredje så var det kul att se. Måste självklart nämna att jag tycker att Sven och Anders gör att bra jobb i anfallet. Sven fortsätter att dåna smashar block ut och Anders spelar smart och varierat med en hel del utsökta dropp i svåra lägen!!! Känns inte kul att konkurrera om just dessa platser, tur att man är skadad ;-)...

För övrigt firade jag fars dag med hemma hos min pappa där det bjöds på fläskfilé och potatisklyftor. Hade inhandlat ett par shorts till gubben hos vår sponsor Team Sportia som han tokgillade, tyvärr var de en storlek för små. Får byta imorgon...
Själv fick jag ett örngott där som det stod "Världens bästa pappa" på och ett kuvert med diverse lotter som inbringade vinsten 30 kronor.

Tack alla ni som spelade för en skön seger som tog oss upp till andraplatsen!!!

// Kenny