fredag, november 04, 2005

Funderingar - Kenny

Har läst på Brommas hemsida som Per tyckte att vi kunde göra och det känns väldigt likt ett erkännande må jag säga! Sedan spelar det ingen roll för matchutgången huruvida vi hade fått den poängen eller inte. Inte som vi spelade den matchen iallafall! Vårt största misstag gör vi mentalt tycker jag. Vi hade gjort Bromma till superbra redan innan matchen i våra huvuden. Bromma fick agera som vinnare matchen igenom i vår hemmahall! De snackade, skrek och hördes mest och vi hängde med huvudena och såg lite nervösa ut. Men men var det och jag tror att alla som spelade lärde sig något och nästa gång vi har en så viktig match kanske vi inte är så spända.
Vad det gäller mitt eget spelande så har jag varit med de sista två träningarna och axeln har kännts bättre än på länge men smärtan finns ännu där, om än i mindre skala. Läkaren sa att det kan ta runt 6 veckor innan sprutan satt sig ordentligt. Jag tror att jag måste hålla igen lite mer än vad jag gjort dessa träningar för att ge axeln en sportslig chans att bli starkare igen. Samtidigt måste jag såklart stretcha och styrketräna. Fy fan vad tråkigt det är! Till och med när jag är skadad har jag svårt att motiverara mig till att styrketräna...
Ja ja på söndag är det basketmatch mot Cobana, dags för en vinst nu kanske så att Per kan skriva hur bra Visby Basket är ;-)
// Kenny