fredag, december 30, 2005

Beachvolley - Per

Det har, inte helt oväntat, varit tämligen dålig uppslutning på träningarna i mellandagarna. Jag antar att julmat och diverse snöoväder har satt stop för det mesta. Vi var iallafall fyra stycken på träningen igår och det blev en klassisk beachvolleyuppgörelse. På ena sidan jag och Anders och på andra sidan jocke och ronny.

Första sett vanns av mig och anders relatvit komfortabelt även om Anders kanske inte inledde matchen storartat. Men han spelade upp sig även om han enligt inte egen utsago, inte lyckats vila sig iform. Siffororna blev till slut 25-19 (tror jag)

Andra set blev betydligt jämnare. Ronnys hoppservar började stämma, och vi vet ju alla hur bra de kan vara, och jag och Anders missade till höger och vänster. Det var jämt fram till ställningen 14-14 då jag servar en hoppserve på jocke som inte kan hålla den utan skickar över den på vår sida. jag jagar fram men är tvungen att slänga mig och bollen går återigen över till Jocke och Ronny. I en fin båge tar sig bollen mot Jocke som väldigt oväntat väljer att lägga över den direkt på förstabollen mot baslinjen. Vi hinner givetvis inte upp den. Detta larviga tilltag, att inte spela tre slag gör givetvis att vi tappar fokus och Jocke och Ronny drar ifrån några bollar. Jag vet inte varför Jocke valde att lägga över den direkt, men nu gjorde han det och han fick onda blickar från motståndarna. Till och med Ronny skämdes lite...
Till slut lyckas vi tråkla oss ur situationen och vinna det andra setet med 25-22 (tror jag). Vi var inte förtjänta att vinna, men det är ju charmen med volleyboll. Eller nåt.

Ta de lungt och håll koll på hemsidan efter "2005 i siffror" så får ni veta svart på vitt hur bra team Gotland har varit i år.