fredag, december 23, 2005

Ha en cynisk jul - Sven

Nu är julen här och alla hetskonsumerar. Alla säger att de avskyr stressen och kommersialiseringen av julen, men vad gör vi åt det? Själv har jag sparat all min julhandel till sista eftermiddagen. Det var ju i år jag skulle handla alla klappar på nätet en månad i förväg...

Det ska i alla fall bli roligt att fira jul med syskonbarnen och se om det tindrar i deras ögon så där som det kan göra på små barn när det är jul. Man får lägga bort cynismen i ett par dagar och hjälpa till att göra julen så där stämningsfull och magisk som man minns den från när man själv var liten. Vad som hände på vägen vet jag inte...

Vi tränar som vanligt i mellandagarna. Sedan är det nog en bra idé att så snart som möjligt lägga in lite gemensam konditions- eller fysträning. Själv tror jag att ett ordentligt pass innebandy i veckan skulle göra storverk för den just nu låga konditionsnivån i laget. Vi bollspelare vill ju helst inte springa om det inte finns en bolla att jaga och en motståndare att håna.

Svante var snygg i tidningen idag! Hoppas att man snart kan få se honom på TV, men han säger själv att han är dålig på turneringar. Heja Svante!

Etiketter: