torsdag, december 01, 2005

Det gör ont - Janne

tjaba!
Till Svante vill jag säga att skivan inte var tom hemma hos mig, men min dator kanske inte talar samma språk som Svens. Ny skiva överlämnad idag på träningen.
Det gör ont i vaden och det gör ont i skälen att inte kunna träna!
Har varit så tränings och spelsugen denna vecka så jag vet inte vad jag skall ta vägen. Vaden känns som en degknut och jag strechar och tänjer så mycket att personalen och barnen på Lärbro skola börjar undra vad jag håller på med.

En liten reflektion om att tiden står still men ändå inte.
Var på information på Gymnasiet för min mellandotter som skall börja där i höst(tänk inte ens tanken Svante)och då träffar man dels ett helt gäng föräldrar som man inte sett sedan dom gick på Säve samtidigt som mig. Sen ser man att även ett gäng lärare finns kvar. Det som är helt säkert är ju att gamla Sävehuset står kvar. Det var väl utdömt straxt efter att det bygtsmen kommer säkert stå där när barnbarnen skall börja Gymnasiet.

Kommer ihåg ett litet minne från Gymnasitiden sista veckor då man inte gjorde många knop. Vi var ett gäng som gömde oss i skolan tills allt var låst och igenbommat. Då började vi flytta bänkar, stolar och jag vet inte allt men det var stort kaos hela dagen efter. Vi själva tog sovmorgon och tittade in lite senare på dan för att se på uppståndelsen. Jag tror ingen fick reda på vem som gjort det hela och jag kommer knappt ihåg vilka vi var som utförde raiden.

Nej nu måste jag gå och tänja lite!!
Det gör ont!!