lördag, november 26, 2005

Hälsning från sängkanten - Magnus

Hej alla. Vill bara skicka ett livstecken. Har varit i sängläge sedan måndag kväll. Ja hela familjen har varit hemma pga sjukdom. Jobbade ett par timmar i fredags men det tog emot ordentligt.

Jag ska i alla fall heja på damerna på söndag kl 13.00. Hoppas det kommer några fler så att det blir lite drag.

I helgen är det ju Julskyltning och första advent, och då kom jag att tänka på en liten historia från hösten 1982 (jag var 18 år) som har ett ganska lyckligt slut.

-Ikväll blir det en rolig fest, sa min kompis. Det var kvällen innan julskyltningen och jag var bjuden till min klasskompis sedan gymnasiet på fest hemma hos honom. Jag hällde väl i mig en massa öl och små pratade med folk som man brukar göra på fester.

Jag undrar var man fick ölen ifrån. Man hade alltid tillgång till starköl trots att man inte var tillräckligt gammal. Konstigt.

Så kom hon, flickan som jag väntat på dök upp till slut. Hon hade långt brunt, lite krusigt hår, som ramade in hennes ansikte. Helt underbar. Jag satte genast igång med att spela upp hela mitt register av fånigheter och trix för att fånga hennes uppmärksamhet och det gick faktiskt hem. Svårt att tro idag, men jag var faktiskt något av en charmör på den tiden. Det gick som det gick den kvällen och dagen efter gick vi hand i hand Adelsgatan fram och smaskade på chokladbollar som vi köpt från Solbergaskolans klass 9B.

I morgon är det julskyltning igen och jag kommer antagligen att gå Adelsgatan fram i år igen, kanske hand i hand med en flicka (eller snarare kvinna). Det som är det roliga i denna historia i är att det är samma flicka som jag kommer att hålla i handen som för 23 år sedan. Det ni.

Det gäller att hålla i...

/Magnus W