fredag, november 25, 2005

Back from Nam! - Cama

Hej allihopa!

Som ni kanske har läst här på bloggen så har ju jag varit i Vietnam i 2½ vecka. Kunde tyvärr inte blogga därifrån så det får bli en reserapport så här i efterhand. Skönt att laget har skött sig trots min frånvaro i de senaste matcherna.

Ja min resa började ju bra med att flyga ner till Amstedam med Linda Isacsson som var mycket trevlig (Hej Linda om du läser detta tack för trevligt resesällskap). Och förvånansvärt så stämde faktiskt Pers redovisning av händelsen överens ungefär med vad som hände bra jobbat Per!

Men sen gick det ju genast utför när Linda åkte vidare till Istanbul och jag skulle ta mig till Kuala Lumpur. Jo jag boardar planet förväntalsfull inför den härliga 11h flighten till Malaysia. Lyckas hitta min plats och lagom jag har hunnit sommna så blir jag väkt av personen bredvid mig och ser till min förvåning att folk börjar gå av igen. Det visar sig att flighten är försenad 3h av ngn anledning som vi inte får reda på. Jaja jag går och sätter mig och tar en Heiniken och tar det lite lugnt. Efter 3h går jag tillbaka då är flighten ytterligare försenad jaha det får bli några Heiniken till. När jag sen 7h efter otrdinarie flygtid får reda på att planet inte går förrän dan efter kl 09:00 på morgonen och att de har fixat hotell till mig. Men dagen efter blir inte bättre. Inte förrän 17:00 lyfter planet under rungande applåder alltså 29h försenat.

Efter lite ombokningar och pusslande så lyckas jag tillslut ta mig från Kuala Lumpur till Da Nang via Ho Chi Minh City. Och där slogs man av värme och den vackra flickvännen som sotd och väntade. Då var det som bortblåst att man hade varit på resande fot i över 2 dygn.

Så vi tog oss till Hotellet sen var det bara att njuta i två veckor. En normal dag var som följande: Äta hotellfrukost runt 10 dra till stranden ligga där och gassa tills nån gång på eftermiddagen (brände sig ju självklart första dan, sen flassade man i en vecka). En dusch lite slappande på hotellet kanske se en film på HBO eller spela lite biljard. Sen gick man och åt gott, mycket skaldjur eller fisk en tvårätters med öl gick runt 75kr per person så det var överkommligt. Sen bar det av till skräddaren för att sy upp ytterligare en skjorta eller ytterligare en kostym. De 10kg jag hade tillgodo vid resans start försvann i en rasande fart. Och på detta sett flög tiden iväg första 10 dagarna när vi hade sol. Sen kom regnet och översvämmningen men det var vardag där nere så det var bara jag som tyckte det var en stor händelse. Med regnet så blev det att man spenderade dagarna på hotellet med de 50 DVD som vi hade införskaffat (ca 7kr st) medans tjejen pluggade febrilt för att hinna klart med grupparbetet.

Sen på fredagen kom avslutningsfesten för kursen där även jag fick vara med. På festen gjorde jag självklart succé hos kurskamrater, bartender, Australiensare, Amerikanare och annat löst folk. Festen slutade med att jag liftade med en vespa-taxi till fel hotell (Vespa var för övrigt det enda sättet att ta sig fram eftersom det var lite översvämmat) men till slut hittade jag hem vid 05:30 och sov gott lågt in på dagen efter.

Sen bar det av hemmåt och den resan gick utan några större motgångar.

Så det var lite vad jag har gjort i början på november. Men så mycket volleyboll eller träning har det inte blivit men jag tror jag har vilat mig i form. Det kvarstår att se. Var mycket nöjd med resan och kan varmt rekommendera folk att åka till Vietnam.

Cama over and out