lördag, december 10, 2005

Snart vet vi - Per

På söndag kväll spelar Danderyd mot Södertelge i Danderyd. Skulle Danderyd förlora, vilket de gjorde sist de mötte Södertlege, så har vi plötsligt allt i egna händer igen. Konstigt eller hur?
Jag har listat en del olika scenarium på hemsidan. Som vanligt har jag antagligen krånglat till det en del men ni förstår säkert vad jag menar om ni läser det ordentligt.
Det är då synd att Norrköpingmatchen skall vara så tidigt att vi måste åka dagen innan, men vi skulle ha kollat upp det tidigare givetvis, nu blir det som det blir. Allra mest synd är det att Sven kanske inte kan följa med och spela. Om det nu skulle bli så att vi kan avgöra det själva är det riktigt synd. Vad spelar det för roll ifall 17 000 anställda på skatteverket i hela landet inte kan logga in på måndag morgon, so what. Det värsta som kan hända är att de får lite att göra. Låt dem ta en tredagars helg. Då blir de glada bara.

Jaja. vi får nog ta ett snack med Skatteverket tror jag bestämt.

Ladies förlorade idag med hela 80-57 mot Telge. Undrar lite vad som hände, men Telge är ett bra lag. Fortfarande obesegrade efter 10 omgångar.
Följer Endre på nätet. De leder med 4-3 på bortaplan mot Ingelstad. Nu är det så att Engelholm ligger lite oväntat under med 8-3 mot Södertälje. Så vid Endre visnt är laget klart för Superelit. Inte illa. Visby IBK vann med 11-2 mot Duvbo, i division 2. Det är väl dags att IBK tar klivit upp i ettan. Hur länge orkar de i tvåan?

Det var dagens sporthändelser på Gotland.

Nästa vecka ser jag fram emot att rapportera om Team Gotlands skrällvinst mot serieettan Bromma, en vinst som betyder Allsvenskan. Man kan ju alltid hoppas.

Vi synes hos Sven ikväll hoppas jag.