torsdag, februari 16, 2006

Satans ligistjävlar - Sven

Jag säger som Vincent Vega () i Pulp Fiction; det hade nästan varit värt att de gjorde om jag hade fångat dem i aktion.

Min fina, dyra cykel blev överfallen och sparkad inatt. Eftersom den var fastlåst i stupröret kunde den inte försvara sig utan fick bakhjulet och framdrevet totalförstört.

Jag hatar verkligen skadegörelse och tanken på att jag ska arbeta hårt för att bekosta någon annans perversion gör mig aningen illamående.

Om jag hade fått tag på dem (det är oftast flera pojkar som gör sånt) så hade jag kanske suttit i fängelse idag. Det kan ju inte likställas med ett våldsbrott men att bli utsatt för skadegörelse känns personligt och väcker ett klart hämndbegär. Kanske hade jag slagit till någon riktigt ordentligt för första gången i mitt liv.

Etiketter: