måndag, februari 13, 2006

Skönt med en seger - Per

Oj vad viktigt det kändes att vi kunde vinna mot Bromma B. Fyra förluster i rad hade inte varit speciellt bta, men det behövs väl igen hjärnforskare att räkna ut det misstänker jag. Ännu en vinst i fem set. Det är faktiskt sjätte gången denna säsongen och hela fem av dem har vi gått segrande ur matchen. jag tror det är ett rekord av något slag. Eller det är det nog inte, men bra är det iallafall.

Det blev en svängig match. Vi spelade bitvis bra och bitvis dåligt. Humöret gick väl lite upp och ner, på mig iallafall. Jag hoppas att ni inte tyckte att jag verkade för gnällig, det är inte min mening. Jag ställer bara krav på er alla som jag vet att ni kan leva upp till, det har jag sett flera gånger innan både på träning och match, och när vi gör något misstag som vi inte borde göra måste vi visa att vi inte bara accepterar det. Givetvis vill jag att ni andra stälelr krav på mig och säger till när jag inte lever upp till dem.

Sen blir kanske allting i stridens hetta lite överdrivet. Men jag tror ju inte någonsin att ni inte gör och försöker ert bästa. Det är inte det det handlar om. Sen gäller det nog för mig att välja lite bättre tillfällen att gnälla kanske. Jag skall jobba på det, men jag kommer definitivt inte sluta ställa krav på mina medspelare på plan, det är lite vad volleyboll och alla nadra idrotter handlar om. Man ställer krav på varandra och hjälper till att uppnå dem. Sen kommer vi kanske inte vinna alla matcher med 3-0 men vi kan nog leva upp till kraven ändå.

Jag är iallafall stolt över alla för matchen i söndags.
Jocke: Bästa matchen på länge. Det hårda försvaret sitter klockrent, bra ansvar för backlinjen.
Ronny: Stabil som vanligt. Bra luft till mig och nätet vid korta framspel och mycket bra vinklar framme vid när. Stabilt, vad mer kan man säga.
Janne: Poängbäst (antar jag) vid 44 års ålder. Mästerligt. Mycket bra anfall i fjärde och femte set. Visade vägen till seger.
Anders: Trots begynnade förkylning mycket bra på kanten, fixade många svåra lägen. Bra inställning.
Peter: Bra comeback efter all möjliga sorters motgångar. Bra och nästan larvigt högt block. Bra tryck i anfall.
Per Wi: Inte en match eller träning på länge och så spelar du så bra. Häftigt. Ställ in siktet på volleyboll nu.
Cama: Korta men inspirerande inhopp. Visar prov på proffsig inställning.
Sven: Du hade rätt, en rikitgt coachseger...

Nu skall det snart handlas. ha det bra och kör hårt i veckan. Själv skall jag jobba både tisdag och torsdag. Sånt är livet.