fredag, mars 17, 2006

Busy man! - Sven

Jotack, jag lever!

Frisk och kry i rygg och mage är jag, men har alldeles för mycket att göra. Igår kväll tränade vi lite enligt det nya konceptet att dissa volleyboll och bara kasta in ett gäng olika bollar i A7-hallen och se vad som händer.

Vi började med basket. Jag och Per spelade mot Ronny, Jocke och Anders och hoppades att vi skulle klara oss trots att de var en mer. Efter 10-0 till oss så var det mer frågan om Per och jag skulle köra med en avbytare...

Efter lite väldigt jobbig fotboll började min rygg kännas av rejält så jag fick sluta med det och skjuta lite straffkast istället (ligger stabilt på 70%). Ryggen känns lite stel men annars bra idag. Man kan inte förvänta sig att det ska gå hur bra som helst att komma tillbaka, snabba start och stop har jag inte gjort på ca 2 månader.

Idag drar jag till Stockholm för att utbilda mig till webskribent för Volleybollförbundet, det ska bli kul. Sen får vi se om jag får några uppdrag. Ofta är man ju lite avskuren här på ön, i alla fall vad gäller att följa elitserien eller kolla på landskamper.

Det är i alla fall kul att skriva! Det har jag aldrig tyckt förut, kul att man kan ändra sig på gamla dar.

Nu är våren här! Solen säger så i alla fall och det får ju upp humöret en hel del! Tänk på att nätterna fortfarande är fruktansvärt kalla så börja inte tälta i trädgårn riktigt ännu.

Jag älskar alla mina solglasögon men måste någ ändå köpa något par till snart!

Heja Ladies! Alla går väl och kollar på måndag?

//Sven

Etiketter: