fredag, augusti 19, 2005

Ronnys blogghistorik

14 juni 2005
I fredags kom det ut ett nytt spelprogram för volleybollen på Island games, det var inga större förändringar och Cayman var ännu kvar, det var ju kul.
Angående intensitet så är väl det koncentration, kämpaglöd och bra utnyttjande av träningstiden. Intensiteten blir hjälpt av att man kör i ett snabbt tempo så att man inte börjar tänka på annat o lallar omkring utan koncentrerar sig på övningen man håller på med. Visst kan det vara bra att stanna upp ibland och diskutera olika situationer men då är det risk att man tappar intensiteten, särskilt om diskussionen inte rör alla som tränar. Om vi alla hjälps åt kan vi få bra intensitet på träningarna som vi kan hålla ända till och med Island games.

17 maj 2005
Jag håller med Per om att en kvart innan träningstiden kan vi vara där och ombytta. Onsdagstiden har inte varit särskilt fylld, vi har som mest varit 5 stycken, så det är fritt fram för oss att ta den tiden också kan man säga. Den har ju varit öppen för oss hela tiden så det är bara att komma.
När det gäller min egen form är den inte på topp för tillfället men jag jobbar på det. För en vecka sedan vägde jag in på 98kg och en omkrets på 103cm, jag siktar på 93kg och 98cm till Island games. Om det blir mindre av något så tar jag den smällen.