tisdag, september 27, 2005

Skadad!!!

Har nu behandlat min axel i en månad med ett naprapatbesök i veckan. Jag har stretchat 2-3 ggr per dag samt tagit full dos inflammationshämmande tabletter den senaste veckan. Jag har ökat rörligheten i axeln en del men smärtan är fortfarande densamma när jag slår. Nu måste jag öka behandlingen till varannan dag samt vila ifrån Volleyboll under de närmaste två veckorna. Naprapaten sade att vi skulle prova med akupunktur om det inte blir bättre inom två veckor. Det trista är att det eventuellt kunde vara så att en muskel ligger och skaver mot ett ben i axeln vilket innebär att det bildas små "nabbar" på benet som man måste skrapa bort genom en operation... Jag kommer att träna Basket under den här perioden då det fungerar bättre. Jag vill ju trots allt försöka hålla i gång! Det kommer nog att bli basketmatch i helgen för mig mot det lag som slog Visby i helgen med 127-39!!! Skall bli kul att möta dem!

Kommer att träna innan vår träning ikväll så vi ses i hallen.

Jag kommer dock inte att närvara på våra träningar då det tar för mycket tid i anspråk! Basketen och Volleybollen tränar samma dagar och jag kan inte lägga två hela kvällar i veckan i hallen, det finns blöjor att byta hemma...

Trist att man inte kan få vara skadefri!!!

// Kenny