tisdag, oktober 11, 2005

Allt möjligt - Wallman

Jag kan inte påstå att jag blir störd av motståndarnas snack. Dom får säga vad dom vill, jag låter mitt spel tala istället! Tycker däremot det kan vara kul och höra deras resonemang: "Tian får mycket" eller "Nu får han inget mer" osv....

men tack ändå Sven för din uppbackning där mot södertelge =)

Något jag tycker vi ska ändra lite på är den enligt mig gnälliga bild man kan få av oss... Visst kan man bli arg över ett skumt domslut men mot södertelge blev det väldigt mkt klagande och vad tror publiken om oss då?

Ni vet väl själv hur kul det känns när motståndarna börjar klaga och gnälla på domslut mm. Det ger en lite mer energi och man får en känsla av att motståndarna är ur balans. Det är något vi INTE ska ge våra motståndare!

Nu var det en del tveksamma bollar mot södertelge men jag säger bara att ibland kan det vara idé att bara skicka tillbaks bollen till motståndarna och glömma det som skett.

Nog om det nu, jag tycker vi har spelat väldigt bra stundtals men så fort vi lyckats ta några poäng så kommer en svacka och vi släpper tillbaks motståndarna i matchen. Andra saker vi behöver träna på är servmottagning på bra hoppservar och att täta till mellan ens egna händer (!!) och mellan blockarna. Att vi inte lyckas täta mellan blockarna beror väl på att kantblockaren flyar ut åt kanten och inte vill släppa parren och att centern då inte hänger med.

Jaja nu har jag vädrat lite tankar och åsikter om vårt spel. Jag får se om jag dyker upp på träningen ikväll, hade lite känningar av en förkylning igår och imorse och sen skulle min axel faktiskt behöva lite vila efter helgen. Men jag hör av mig hur jag gör... ciao!

"Have you noticed that whatever sport you're trying to learn, some person is always telling you to keep your knees bent?" /Dave Barry, Amerikansk författare och komiker