måndag, oktober 10, 2005

Som tåget - Per

Det här går ju riktigt bra hörrni. Tre matcher och två vinster. Ungefär vad vi hade kalkylerat med innan men nu kom ju vinsten mot Danderyd istället för Södertelge. Skönt att slå Dandery eftersom de var topplag sist, men de hade varit besynerligt skönt att slå ett kaxigt och tämligen otrevligt Södertelge, men det ar väl deras tur att vinna, även om jag tyckte att vi var bättre på de flesta momenten i matchen. Vi orkade inte riktigt.
Men att hålla på och snacka som dom gör på plan är bara rent larv. Man gör inte så. Vi stötte på ett juniorlag från Uppsla ifjol som inte heller visste hur man betedde sig, men det var trots allt ett juniorlag, detta laget säger sig satsa mot Allsvenskan. Något jag dock tror att de får det svårt med, men vem vet.
Då får nog deras center lära sig vilka backspike utvägar man skall och inte skall blocka, sen kan han säga det till sina lagkamrater i time-outen kanske.
Eller också är det så man vill spela, snacka skit om motståndarna på plan. Nu sitter säkert Kenny och skrattar åt oss känsliga volleybollspelare som inte tål lite trash-talking. I basket, där minsann får man höra ett och annat. Så må det vara, men i basket kan man alltid ta ut sna aggresioner genomen vältajmad foul...
Nej Södertelge får lära sig hur man låter på en volleybollplan, eller börja spela basket.
Om någon från Södertelge läser detta tycker de nog att jag låter som en dålig förlorare, _- varsågod. Det kan ni tycka, men tro mig, jag hade tyckt ni skötte er precis lika illa om vi hade vunnit i femte.
Svnte sparkade i och för sig upp bollen i taket i slutet och jag fick tillsägelse för fördröjning av spel, men det är saker som sker på våran sida och har ingenting med motståndarna att göra. Sen att min genialiska fördröjning-av-spel-tillsägelse ändra matchbilden i fjärde set det lämnar vi till en annan blogg...

Jag tycker vi skall vara nöjda med helgens spel. Vi kommer att pressa alla lagn i vår serie till stentuffa matchen, det kan jag lova. Nu närmast möter vi Nynäshamn hemma i Södervärnshallen. De förlorade premiären mot Bromma med 3-0. Veckan innan spelade de dock en träningmatch mot Södertelge som slutade 2-2, konstigt resultat men tiden tog väl slut.

Vi snackade dock om det efter Södertelge matchen igår. Det var en sådan match där vi borda ha fått en poäng iallafall. Men nu fungerar det väl inte så misstänker jag... Vi får skicka in en protest till förbundet.

Något som jag verkligen inte är vän med, jag låter lite Motvals idag - är kanske en passargrej, är det nya redigeringsvertyget till nya hemsidan. Vansinningt illa. Eller så kan jag bara inte använda det. Sven säger hela tiden att det är så bra och fungerar så himla fint. Jaja, säger jag. Men det löser sig nog skall du se. Sven får fixa det,ungefär som han fixade en massa pass i helgen...

Nu vet jag inte vad jag skall skriva för Sven har förbjudit alla mina avslutningsfraser... så det får bli.

"1,21 gigawatt of electricity? What was i thinking...?"