måndag, oktober 03, 2005

Skönt som bara den - Per

Vist är det härligt att vinna. Speciellt i femte. Vi är bara bäst...eller kanske inte. Vårt spel är lite svajigt och tänker var asjälvkritisk och säga at passarspelet var det som inte stämde i helgen. Det är för stor variation på passen helt enekt. Okej att det inte är oslagbara, men jag förstår att det blir svårt att verkligen satsa när man inte vet riktigt var det kommer. Samtidigt, dock, måste jag säga att i vissa lägen måste vi i anfall bli lite bättre på att göra det svårt för motståndaren även när passen är lite off. Jag och Peter pratade om det under matchen och jag tycker att vi blev bättre på det ju längre matchen led. Det handlar bara om att ibland byta tempo, ibland fingerdroppa, ibland gå på lite till, långt, kort, kanske till och med fingerslag. Man behöver kanske inte, som jag under en stund av förrvirring undermatch sa till Peter, gå mot hörenen varje gång. Då blir nog felmarginalen lite för stor. Men "mixed it up" som vi säger in da hood.

Sen vill jag bara påpeka poängligan för er som har misat den.
1. Peter 19 p
2. Svante 12 p
2. Sven 12 p
4. Per 8 p
4. Ronny 8 p (tror jag)
6. Anders 6 poäng

Kolla gärna in fjärde platsen. Per 8 poäng, trots att Kenny snodde en blockpoäng från mig. Tydligen var dom i när innan bollen var död. Kommer jag inte ihåg...
Som pasare på 4:eplats. Hehehe... bra att något stämde när passen svajade. Jag är en "fräck" passare osm GT skrev...

Sven: Hur går det med hemsidan. Vi måste nog lansera den snart. Jag hjälper gärna till om det behövs. Och om jag kan vill säga. Vi måste smida medans järnet är varmt... Och nu är vi ju glödheta.

Ha det alla glada.