torsdag, oktober 13, 2005

Rapport från Norr

Hej!
Känner trycket att blogga lite!
Ingen träning för mig ikväll då jag är förkyld och trött. Sover lite extra nu och kommer laddad till söndag. Vi skall slå Nynäshamn!
Det är mycket snack om juniorer och fimpar och stackars Peter som känner sig utsatt.
Jag befinner mig i den andra änden av ytterligheter men känner inget behov av att ha pensionärer i laget. Peter bit ihop! Jag kommer ihåg min första div 2 säsong år 1979 alltså 2 år innan Peter föddes. Jag hade nyligen börjat spela och fick vara på planen ca 2 set den säsongen.
Det var legender man spelade med Swisse, Braken, Sassa, Palma(alltså inte den nätslående yngre varianten)Keneth x 2. Keneth Andersson var tränare. Vi var ett par ungdomar som var med Tomas Larsson, Peter Holmberg och jag. Andra året tror jag det var som vi troligtvis var det mest spridda laget i sverige. Vi hade spelare i Gällivare, Göteborg, Norrköping, Växjö, Västerås, Södertälje och sen några på Gotland. Jag bodde under våren i Sundsvall och vi hade stora problem att få lag på hemmamatcherna. Vi vann alla borta matcher den säsongen, men inte så många hemma. ett speciellt minne från de första åren var när Anders olsson från Småland spalde med oss under någon säsong. Han var en otroligt duktig spelare som slog lika hårt med vänstern som högern. Snacka om att han var svårläst för blockarna.
Jag får väl ha lite nostalgiinslag med jämna mellanrum så ni ungdomar inte blir historielösa.
Jag kom på mig i helgen att drömma frammåt lite inför Södertälje matchen om att vi kanske går till allsvenskan om vi fortsätter att bara vinna. Jag hade väl inga tankar för något år sedan att det skulle bli Allsvenskan igen. Jag spelade 3 säsonger mallan 87-90 tror jag det var.
Tanken är lite hissnande!
Jocke Snygg var ju ju fin i tidningen. Backträningen kan ju komma till nytta i backlinjen!
Vi väntar oss invation av tjejer på matchen på Söndag. Mina döttrar skall vara inlåsta trots att Svante inte kommer ner i helgen.

Ha det! / Janne W