söndag, november 06, 2005

Pust och stön - Fler skador // Kenny

Ja vad säger man, en olycka kommer sällan ensam. Idag var det fritt med olyckor! Jag spelade basketmatch idag med Visby Basket mot gubblaget Cobana. Cobana spelade en gammal gubbzon (De stod helt stilla i försvar på varsin position och lät oss skjuta hur mycket vi ville utifrån trepoängslinjen) som vi inte klarade av att forcera. Eller snarare behövde forcera, vi hade ju fria skott när vi ville! Problemet var att jag sköt som i kratta 3/4 av matchen... Först i fjärde perioden hettade det till i handen och då sänkte jag fyra treor på 5 minuter. Det räckte inte, vi förlorade med 2 poäng som stoppades i med en sekund kvar att spela... Till detta så stukade jag båda fötterna, vänster rejält med en kvart kvar av matchen och höger med 7-8 minuter kvar av matchen, dock inte lika allvarligt... Detta innebär ännu en vilovecka för mig, får se om jag kan ta mig till någon träning iallafall. Tror dock inte det, min sambo skall jobba en del kvällar nästa vecka så jag väljer nog att umgås med familjen övrig tid.

Appropå familjen, Elias har fått sin första tand så nu har tandborsten åkt fram. Mäktigt!!!

Hoppas ni alla haft en bra helg!

// Kenny