måndag, november 14, 2005

Stolt tränare - Per

Det är inte utan att man blir lite stolt som en tredjedel av tränartrojkan efter helgens match. Tidningar skirver ner våran insatts en anning vilket jag personligen inte kan hålla med. Det är en otroligt viktig och svårbe,ästrad styrka att kunna vinna jämna matcher med 3-0. Det kunde ha blivit fler set i helgen men ett bra och fokuserat spel från våran sida satte stopp för det. Denna upplaga av TG skiljer sig markant från tidigare år. Det är nästan som om alla har hökt sig ett snäpp, vilket i och för sig kommer när man möter bättre motstånd.
Det roligaste i helgen var:
*Att Mange kommer in och spelar bra i tre set, visar att han kan, vill och orkar spela hela matcher. Det är superviktigt när det drar ihop sig och OM det blir Allsvenskan att alla kan spela.
* Att Per Widing kommer in och visar var skåpet skall stå. Bra block och bra inställning. Bra timing i anfall och rätt val av utvägar när han fick bollen. Skulle man vilja skämta till det lite skulle man kunna säga att han ställde in siktet... eller det kanske inte var så kul ändå.
* Att Jörgen kommer in med sitt lugn och rutin. Gör det han skall och lite till. Mycket imponerande. Han visar att Peter allt måste jobba hårdare om han vill fortsätta på högern.
* Att Anders har hitta klippet i armen igen. Jälkar vilken bra timing på de snabbare utvägarna. Jag får ta mig ett snack med mange så jag lär mig tempot.
* Sven... grym match. det räcker så.
* Ronny är alltid bra. Nu fick han uttala sig i radion också. Ni som ine har hört det kan gå in på pressklippsidan på hemsidan. Ronny kommer in sent i sändningen, runt 13:e minuten.

Härligt. Jag är full av positiv energi. Nu tycker jag att vi gör två dunderträningar innan helgen väldigt viktiga match. Jag kan berätta att Svante kommer ner Nynäs till helgens match, jag kan också meddela att jag har sökt dispens hos Svenska Volleybollförbundet för våran reklambanderoll och det ser ljust ut ävn om vi inte har fått svar ännu. Heja Gotland säger jag.

Det var en himla aktivitet på Gästboken nu. Sven verkar känna alla i hela världen och han spelar tydligen poker med dem också. Hoppas han vinner.

Nu blir det mat, men vi synes imorrn alla glada gotländska volleybollspelare. Och Peter du är inte kass, kanske bara lite nedtränad för du försöker hålla jämna steg med mig på gymet...:)