torsdag, december 21, 2006

Käul u vinnä - Sven

Rubriken är förstås en travesti på Svenska spels "Lett å vinne". Vi från storsudret pratar naturligtvis lite bredare, därav annan stavning.

Vad jag syftar på? Jo, vinna är ju alltid roligt, oavsett om det gäller kubb i trädgården eller Challengerturnering på beachen. Det är inte alltid så viktigt men en vinst ger ändå en känsla i magen man inte riktigt kan få på något annat sätt. Till och med om man inte har gjort något särskilt för att förtjäna det!

Den känslan fick jag igår på blanka eftermiddagen när jobbet var som minst upplyftande. En kollega kom in och sa åt mig att surfa in på gotlandska.se. Jag hade vunnit en utlottning på gymkort till Nautilus! Och så var den dagen räddad!

För några år sedan vann jag en skjorta och en årsförbrukning av Stimorol för att jag var den som gjort bort mig näst mest i tävlingen de hade, men det är en annan historia.

Se prislistan!

Etiketter: