fredag, augusti 19, 2005

Pers blogghistorik

18 augusti 2005
Nu är det dags igen. Tillbaka på bloggen. Efter ett lååååångt uppehåll. Men jag skriver faktiskt i jobbet så jag orkar inte helt enkelt ta med mig jobbet hem. Cama pyslar juinte med datorer på sin fritid eller hur... Just det.Jag håller med Sven om att nu måste vi börja komma på träningen. Det kanske blir lite ihålig kritik eftersom jag själv missar bägge träningarna, men jag jobbar ´mina sista dagar på sommarviket på tidningen, sen kommer jag på alla träningar.Vi måste se till att verkligen träna ordentligt så vi kan leva upp till våra egna förväntningar. Volleybollen måste ha hög prioritet.Jag kommer att gå till gymet i höst och hoppas jag får med mig några. Vi kommer no g att försösk aköra en del fys på träningen men det räcker inte tycker jag. Samtidigt finns det ingen idé med att försöka tvinga folk in i träningslokalen.Vi har fått mycket träning grattis tack vare Island Games, men jag tycker att vi kanske ligger efter lite nu, eller kanske inte efter men definitivt inte före iallafall. Vi måste ge oss en chans. Nu skall man inte dra för mycket slutsatser efter en träning men vi får väl se vad som händer.En till sak. Hur gör vi med bloggen. Den skall givetvis leva vidare men jag vet att det har uppkommit önslemål om att göra om den. Kanske till en sida för alla där man kan kommentera varandra och kanske även utomstående kan kommentera eller skall vi fortsätta som vanliga eller ha en sida var där man kan kommentera. Blogga in önskemål.
Be cool, stay in school...

5 juli 2005
Hej alla.
Trots att det är tisdag känner man av träningen i helgen. Kanske inte med träningsvärk utan mer att musklerna är lite trötta Om det nu är någon skillnad. Vad vet jag. Janne: Vila upp dig så mycket du behöver. Vi behöver dig på Shetland. Pratade med kultur och fritid alldeles nyss. Jag råkade boka av torsdagstiden också nämligen. Så kan det gå när man skriver fel. Nu är det fixat. Sen har jag bokat av alla tiderna fram till den 8:e augusti. Första träningen igen är alltså mån 8:e augusti. Om det är för tidigt så får ni hojta till. Verkar bara lite dumt att vänta för länge nu när vi har mycket volleyboll i kroppen så att säga, samtidigt som man kanske inte vill bli trött på det heller.NI som skall med till IG:Glöm inte att kolla att PASSET är giltigt och fungerar och är likt och allt annat som kan göra att det blir jobbigt. Det är det viktigaste. Allt annat kan vi lösa skulle jag tro men det verkar dumt att glömma skor eller något annat viktigt.Börjar bli riktigt laddad. Synd bara att shetland.info är en så hemsk hemsida. Väldigt dåligt med ny info på den. jaja...det blir nog bra ändå. Idag skall jag jobba. Det blir nog bra.Be cool, sty in school.1 juli 2005Haha...Först i juli med att blogga. Det du sven. Kanske inte är så häftigt som det låter. Iallafall var det bara en sak jag ville att folk skulle komma ihåg. Alla kanske redan vet men träningen i helgen är i SÄVE och ingenannanstans. Kom till SÄVE så skall vi träna vetja. Det var allt.
Ta det lungt till dess...Be cool...

29 juni 2005
Jag vet att Sven bara sitter och väntar på att någon skall blogga så han kan få göra ett nytt inlägg och komma överst. Jag tar handgranaten och lägger in en ny bloggning.Hoppas träningen igår gick bra. Synd att jag missade den. Jag kommrer inte på torsdag heller. Satan i gatan vad man får jobba, men i helgen blir det fullt ös. Det en viktigt träningshelg. Vi skall finslipa oss. Annars är det mesta lungt. Sitter faktiskt på jobbet nu så jag skall inte bli långrandig. Mer division 4 fotbioll ikväll kan jag berätta. Det är IFK Visby mot Hangvar på Västerhejde IP. Blir nog spännande.Annars har jag inget nytt att förmedla förutan att infobladet börjar bli klart. Skickar ett utkast så ni får kika på det. Håll koll på mailen vetja:Så, varsågod Sven. Lägg dig överst igen...:)Måste bara dela med mig av ett uttruck jag hörde igår. Alla kanske har hört det, men det hade inte jag."Det är guttare än kräm och kräm som är så gutt..." Bra va?
Be cool, stay in school...

26 juni 2005
En snabb blogg idag, sitter på jobbet nämligen. Ni som skall med till Island Games, kolla er mail. Alla ni har. Jag har skickat iväg ett mail jag tycker ni skall svara på. Om ni int ehar fått det så hör av er.Annars är det lungt. Kommer nog på träningen imorrn. Jobbar man kan nog komma iväg tidigare.
Be cool...

23 juni 2005
Det var hemskt vad sven jämt är högst upp i listan. Verkar som han lilla dataprogram fungerar. Jaja. Jag vet inte om jag hinner i tid till träningen idag. Jag jobar och det kan komma att dra ut på tiden, man vet aldrig med de där beachvolleyspelarna...Jag kommer försöka vara i tid men kan bli lite sen. Hoppas inte det är jag som håller i träningen...Be cool stay in school...Nu skall jag besikta bilen...

21 juli 2005
Jag har fått ett getingbo på balkongen och bilen skall besiktigas imorrn. Men det är inte därför jag är här. Utan fyra dagars volleyboll träning. 11,5 timmars volleyboll på fyra dagar. Jag håller med Sven. Så borde det alltid vara. Förstå hur bra vi skulle vara. Bäst av alla, kanske inte riktgit men nästan.Fick ett samtal från Peter igår. Tydligen vill Säter värva honom, men han tackade nej för att spela med oss. Det är bra med lojalitet. Säter körde med pitchen att Staffan Sahlberg skulle spela med dem, något jag har säkra källor på inte är speciellt troligt. Ungefär lika troligt som att Hannes spelar med oss i ettan. Det finns en möjlighet, men den är liten.Skön vinst igår på träningen. För er som inte var med kan jag sanbbt återberätta. Tre mot tre spel. Jag, Ronny och Janne på ena laget och Sven, Anders och Jocke på det andra. Vi vinner ett jämt första set med 25-22 efter bra spel från bägge sidorna. Libbe+Kant laget (Anders, Sven och Jocke) jobbar bra och spelar kanske bättre än oss, men vad spelar det för roll när vi vinner. Innan andra set är Libbe+kant laget väldigt självsäkert. Vet int erktgt varför, de förlorade just första set. Det funderar i banor kring hur många poäng de skall släppa och enas på kring 10. Vid ledning 4-1 hörs det plötsligt tåg-tuffande från libbe+kant sidan. Nu går tydligen tåget. Och vi är inte med verkar det som. Nu händer dock något i matchen. Vet inte om Anders går in i väggen, eller om vi börjar spela sjukt bra. I vilket fall som helst sätter vi alla bollar, tar allt i försvar och till och med jag blockar ner Sven, inte en utan TVÅ gånger. Och anders en. Jag tror att setet slutade 25-14 till oss. Inte illa va. hehehe...Tydligen har Sven en ambition att alltid ligga överst i listan på bloggarna, så han har ett program som hojtar till när sidan blir uppdaterad. Fråga mig inte hur det funkar. Så vi får se när sven hinner in med ett nytt inlägg. Kanke en kommentar till frölusten igår....
Be cool, stay in school...
19 juni 2005
Det är väl ingen idé att ljuga. Jag är lite mör i kroppen efter helgen. Fyra pass sliter på kroppen, även när man är en pigg 28-åring. Men vi behöver ju slitas lite. Lär inte bli någon semester på Assland om man säger så.Hoppas så många som möjligt kommer idag. Kenny, du är givetvis välkommen. Ni andra får jättegärna komma även om ni känner att ni inte kan delta i alla moment. Det behöva alltid lite folk att kasta boll och liknande. Kan avslöja att jag pratade med Hannes igår. Han har, helt oväntat inte riktigt bestämt sig. Det kan se bra ut, men också inte. Allt är som vanligt med andra ord. Heja Hannes. Glöm inte att vi har träning imorrn tisdag också. I Västerhejde. Det blir bra. 2, 3 Pante!!!Ha det bra så synes vi på träningen.
Be cool, stay in schoolStan the Man, Slick Rick och Damn Sam.

17 juni 2005 (2)
Määh. Här missar man en tangent en gång så får man Sven på sig. Jag kanske lanserar nya begrepp helt enkelt. Jag kanske vill skriva när istället för nät. Vem vet... Jag tror jag skall skria något på Svens bil nästa gång jag går förbi Sakttekontoret. Vilket är ett par gånger varje dag. Du får se upp...Jag kanske skriver: "Sven banan, ser ut som en svan"eller nåt....kanske det... jag gillar punkter...Peace out...

17 juni 2005
Jag tror jag sa att jag skulle in och blogga den 14:e. Så blev det inte ifall ni inte märkte det. Jag blev väl helt enkelt upptagen. Blir så ibland. Jag kommer inte att bli upptagen i helgen, utav annat än volleybollträning iallafall. Fyra ppass på två dagar. Hoppas vi orkar med det, jag tror det. Vi behöver jobba lite om vi skall orka igenom hela IG. Vi kör på två planer de två förmiddagspassen iallafall. Vi kanske måste hämta när på södervärn. Det kanske ni tog med er efter träningen i torsdags.Jag tror att de flesta kommer i helgen. Bortfallet är nog bara Hannes (såklart) och Peter. Minst 10 personer blir vi allafall. Det blir två träningar med två när, det innebär passarträning, och två med ehla laget tillsammans. Nu ser vi till att vara ombytta och klara, pigga och fräscha och ready to go klockan 10 imorrn. Alla är redo att ge allt. Det kommer att bli roligt. Ät mycket pasta och ladda ordentligt. Det skall jag göra. Jobbar ikväll, skall intervjua en gammal Island Games profil: Spjut-Gustav. Han är rolig. Ni får läsa GA imorrn för att se reultatet.Ta det lungt nu alla trevliga människorBe cool, stay in school.Nu läser jag Kennys blogg och ser att det kanske inte var någonträning igår. jaja, så kan det gå. Kenny, du får gärna komma på något pass i helgen ifall du vill röra på dig. Träningschemat ligger på hemsidan också. Under Herrar div 1 och Island Games, men jag antar att de ställde in den igår då helt enkelt... Jag har inte hört något om det men jag var å andra sidan inte där. Det kan var anledningen till att jag inte har hört något. Slutledningsförmåga. Inte illa va?

13 juni 2005
Kort blogg i dag tror jag. Har alla kollat in på volleyboll.se och sett att det visas sjukt mycket volleyboll på Eurosport i sommar? Om inte kan jag tipsa om det. Idag, den 13:e, är det World League med Frankrike-Kuba klockan 11.30. Den 18:e är det damernas VM-kval. Sen fortsätter det bara så hela sommaren. Gött med lite boll på tv. Klicka här för beachvolleyschemat och här för inomhusvolleyschemat.Se. Det lönar sig att hålla koll på bloggarna. Man kan få väldigt nyttig information här. Nu tycker jag också att det är hög tid för Peter och Svante att skriva lite. Hannes är så flakey så han kan vi nog inte räkna med direkt. Nej nu skall jag se till att vår katt inte kan komma ut. Ilsken liten rackare det där. Bits och har sig. Antar att det är så katter är helt enkelt.Be cool, stay in school. Kommer mer blogg imorrn.Glöm inte träningen ikväll nu allihop. Kom i tid nu, Svante....:)

11 juni 2005
Det var hemskt vad dagarna går fort. Jag trodde jag bloggade för bara några dagar sedan. Visar sig att det nästan var en vecka. Ser man på. Nu är Kenny välkommen in i bloggfamiljen. Härligt. Nu är det bara 3 bloggar som inte är använda ännu. Peter, Svante och Hannes. Hannes ja... han har vi inte fått besked av ännu. Jag känner dock på mig att vi kan förvänta oss ett nej. Inte för han inte vill utan mer för att det inte finns tid för det. jaja... vi får väl klara oss utan honom, det kommer vi att göra alldeles galant. Vi är bäst...Träningen i torsdags var väl sådär. Jag hade inte riktigt förberett den, sen tycker jag det bitvis saknas intensitet på träningen. När jag då skulle förklara det var det få som förstod mig. Intensitet är inte högt tempo utan mer kanske en inställning. En glöd som kansk kommer delvis av högt tempo, men vi kan inte tro att träningen blir bra bara för att vi kastar in bollarna snabbt. Vi fick hyfsad intensitet i sista övningen. Utan att för den delen ha speciellt högt tempo. Jag kanske bara gör det krångligare för alla... Får vi bara ingång intensiteten så kommer alla förstå vad jag menar. Jag säger absolut inte att vi inte kämpar eller gör vårat bästa. Absolut inte. Alla ger allt. Men det är det där sista som saknar. Det man kanske plockar fram i matcher, vad vet jag. Det kommer nog. Det är jag övertygad om. Det kanske saknas för mina träningar har varit dåligt upplagda. Det kan mycket väl ha varit så.Annars är det lungt. Har lite ont i axeln, men va faan. Det är väl bara att bita ihop. Jag har voltaren så det räcker över spelen och sen finns det säkert kortison på plats. Ingen fara på taket ännu med andra ord. Idag skall jag skriva lite om några fotbllsmatcher och plåta p18s damer när de möter Håbo hemma på Visborgvallen. Det blir mitt dagsverke. Imorrn blir det Gute på Vallen. Tidig seriefinal tydligen. Inte illa av Gute. Vi skall spela seriefinal hela tiden. Jag vet inte vad jag menar med det men det lät coolt.Ha det bra alla och börja blogga lite mer. Ni vet vem ni är. Det är inte så svårt. Bara att skriva vad man tycker och tänker. Och lite annat kanske.
Be cool, stay in school.

6 juni 2005
Nationaldag. Jag kommer inte att fira så mycket men ni andra kanske kommer. det är väl upp till er. Nu är man tillbaka från Kalmar. Med ett diplom, kandidatnål och lite ont i axeln. Men det är nog ingen fara. Jag fattar bara inte varför jag får ont i axeln. Jag servar ju knappt. Det blir spel hela vägen fram och över Island Games, med eller utan Voltaren eller kortison. Kan Janne så kan jag.Jag kommer att lägga upp en sida med resterande träningar fram till IG. Den finns på Island Games och Herrar div 1 sidorna. Ni som skall med kommer även att få ett papper med tiderna på nästa träning, vilken jag hoppas är ikväll, måndag. Om någon som läser detta vet att det inte är träningen idag p nationaldagen så får ni höra av er. Jag tänar iallafall väldigt gärna.Jag skickar ut ett mail med lite instruktioner om träningsschemat. Orkar inte riktigt ta det nu. Jag får nämligen ont iaxeln av att sitta vid datorn. Således kommer jag inte skriva mer nu.
Be cool, stay in school.

23 maj 2005
Nu vet vi vad som gäller inför Island Games, eller vi kanske vet skall man väl säga. Rykterna om att Cayman Island har dragit sig ur är obekräftatade, med tanke på att Gotlands damlag stod in i det sista kanske vi inte skall ta ut något i förskott.
Färöarna 13.30 Clickimin plan 2.
Det är vad som gäller.
Efter det kommer veckan att rulla på. Det är den matchen som gäller mycket. Visnt i den och vi ger oss ett ypperligt läge inför fortsättningen, skulle det inte bli vinst finns givetvis fortfarande chansen. Jag tycker att träningarna har blivit lite bättre. Vi har fortfarande moment vi behöver jobba på. Framförallt försvaret. Men det kommer, det märks. Träningarna kommer att bli mer och mer laddade ju närmare spelen vi kommer. Försvar handlar ju mycket om inställning och laddning. Kan ibland vara svårt att hitta det på träning, det kommer gärna automatiskt i match. På träning handlar det mycket om att träna på att stå rätt så att adrenalien i match kan komma till sin rätt. Heja Gotland säger jag. Jag blir laddad av att bara skriva detta. Coolt.Missar träningen på torsdag. Jag skall till Kalmar och ta examen från Högskolan. Känns stort. Vet inte vad jag skall ha det till just nu, men jag misstänker att det kommer att finnas en viss tid för det också. Den dagen man tröttnar på att frilansa på sporten och söker sig vidare. Vem vet när den tiden kommer.Jag vet att min tid att köpa bil var inne. Eller jag och jag, min mor hjälpte väl till då...okej ganska mycket... Men jag visste inte att det var min tid att bli blåst. Tydligen var det fel på motorn, men efter en vecka gällde inte garantin på just den typen av skada. Kostar 2500 att laga på en annan verkstad. Men jag kommer få min revansch...kanske. Hörde att om garanti finns kvar kan man helt sonika skicka räkningen till bilhandlaren. Krävs några samtal hit och dit, men det kan det vara värt. Don't like used carselesmen... "They fuck you at the drive-thru..." Vilken film Anders? Det är hög tid för dig att komma med lite film tips.Det jag också vet är att den 13 juli är det tid för oss att kliva högst upp på pallen.Heja Gotland.Håller på att kolla upp när träningshelger passar bäst. Som det ser ut nu verkar 18-19 juni och 2-3 juli bli bra. Med reservation för den första tiden. Kan bli 11-12 juni istället för den eller så kör vi alla tre. Lite rörigt men det löser sig. Det beror lite på hur Thomas till slut kan ta sig ner. 2-3 juli tycker jag att vi spikar, den ligger bra i tiden.
Be cool, stay in school

23 maj 2005
Oj. Nu var det länge sedan någon av oss bloggade. Är dags nu igen. Vi har kommit tillbaka från Göteborg och Kal&Ada turneringen. Det blev en åttondelsfinal till slut. Kanske inte bländande spel hela tiden från vår sida. Bitvis kan vi ge oss själva klart godkänt tycker jag. Vi har dock en del moment att träna på. Vi måste blocka bättre, bättre på hårt försvar och jag måste lära mig att passa backspike. Det vi kanske inte behöver träna på är anfallet. Det är nog det som går bäst.Jaja, ni som inte var med i Götreborg missade en hel del, vi badade pool, höll på att krocka och Janne drack parfym. Plus att vi hade frågesport hela vägen till oskarshamn på vägen hem. Vi planerar som bäst lite träningshelger. Det är svårt att veta vem som kan när och så vidare. Vi skall sammtatälla lite och återkomma. Håll utkik på hemsidan vetja...Be cool, stay in school.

17 maj 2005
Mange besitter en fantastiks litterär ådra. Hans bloggar är helt enkelt mest underhållande. Att han sedan verkar har en bristfällig sjävinsikt om vad han orkar lyfta är en annan historia. Roligt att läsa, tråkigt att konstatera. Vi hoppas på ett snabbt tillfriknande så du kan komma och spela volleyboll med oss igen snart. Heja Mange...Först en glad nyhet och sedan en dålig. Jag kan meddela att allas våran Svante Örtbrandt kommer från och med nu på måndag att träna med oss fram till Island Games. Han kommer hem, "Return of the king", den dåliga nyheten är att han inte kommer med till Kal&Ada i Göteborg nu till helgen. Tråkigt men sant. Vi blir följande till turneringen. Per, Thomas, Sven, Janne, Peter, Anders (om han blir frisk), Ronny. Vi skall jobba på att få med Cama också, men det vet han inte om själv. Det inne bär att vi är sju stycken på den sista träningsturneringen inför Island Games. Det är inte bra. Jag vet självklart att alla som inte åker med har bra skäl till det. Absolut, men det är fortfarandne synd att vi inte åker med elva man.Det 53 dagar kvar till Island Games, 54 kvar till matchen mot Shetlandsöarna. Vår första match. Om vi inte förändrar något i träningschemat har vi 15 träningar kvar innan dess. 15... Det är inte mycket. Igår blev det kanske mycket som var samtidigt, men några minuter efter 19, då träningen började, var det bara jag och Peter i hallen. Vi blev till slut fem stycken. Under de förutsättningarna var det en riktigt bra träning. Jag vet såklart att man inte kan hjäpa sjukdom, eller liknande eller att det var Svens fel att träningen krockade med Beach academy. Det är bara synd att det blir så. Jag tycker att Beach Academyn är ett grymt bra initiativ. Heja Sven säger jag.
Detta är mina förslag:
1. Komma på så många träningar som möjligt. När Svante kommer hem på måndag kommer vi att vara 10 av 12 Island Games spelare på ön. Vore kanon om vi kunde vara så många som möjligt på träningarna. Jag vet att jag själv kommer att missa några på grund av jobb och att jag tar examen i Kalmar. Men vi jobbar alla på att komma på så absolut många träningar som möjligt. Om vi inte kan komma, meddela så tidigt som möjligt.
2. Ombytta tidigare. Sen tycker jag också att vi måste vara i hallen tidigare. Jag föreslår att vi är ombytta en kvart innan träningen börjar så vi kan värma lite på läktaren. Allt för att effektivisera tiden på plan. Sen finns det såklart jobb och liknande som kan komma ivägen, det köper jag såklart.
3. Träningshelg. Eftersom vi vill ha med Thomas i träningen och vill slipa lite tycker jag att vi måste ha minst två träningshelger innan vi åker. Mitt förslag är helgen 28-29 maj, 18-19 juni och 2-3 juli. Det blev visst tre helger. Men det gör väl inget. Vi skulle då kanske kunna få ner Thomas redan på torsdagen och boka in en tid till på fredagen utöver de passen vi kör på helgen. Sen pratade Sven om att köra något ute i Fide fast det kanske var till division 1 försäsongen.
4. Ta onsdagstiden. Detta är bara ifall det finns intresse. Men det kunde vara en idé att ta tiden på onsdagar också i början eller mitten på juni. Jag tränar gäran väldigt mycket, jag måste lära mig att passa bakåt... Vi får känna efter ifall intresset finns.
5. Inställning. Jag älskar mitt volleyboll-lag jag och jag tycker att alla som är med är fantastiska människor. Jag känner mig priviligerad att få spela med er alla. Jag känner mig stolt. Jag vill bara ge oss rätt förutsättningar inför Island Games. Om vi inte tränar rätt kan vi inte ha målsättningen att vinna och jag vill verkligen ha målsätningen att vinna. Jag tycker det är skoj att vinna. Att få vinna Island Games med er - det hade varit tokigt stort. Heja Gotland. Hoppas att alla känner så.Detta är lite vad jag tycker. Inte så revolutionerande kanske. Berätta vad ni tycker. På bloggen såklart. Blogga hårt.
Be cool, stay in school.

15 maj 2005
Hinner inte skriva så mycket nu, men om ni inte har gjort det så kolla in den nya länken Bilder. Har lagt in lite nytagna beachbilder där. Jocke hoppar grymt högt.Skall försöka skriva lite mer senare idag. Jag skall förresten flytta... men bara in till innerstan. Mer om det senare. Be cool, stay in school.

13 maj 2005
Janne är en plågad man. Hans muskler verkar inte gilla att chockas med armhävningar och maskar. Men det är nog lungt. Janne brukar komma tillbaka. Mitt tips är att ta det lite lungt nu, och inte gå på för hårt. Startk att komma till träning måste jag säga.Det skall bli skönt när Cama och Sven kommer tillbaka till träningen. Vi måste verkligen börja bli lite fler så vi får ingång det lite. Det är bra träningar men de kan bli bättre.Kal och Ada nästa helg. Gött, hoppas bara att alla kan komma med. Mange verkar väldigt tveksam. Anders har ont om pengar. Hoppas allt löser sig.Manges blogg var för övrigt bäst hitills. Det är lite Desperate Housewifes över det. Man vet aldrig vad som döljer sig under ytan. Spännadne, jag tror alla ser fram emot fortsättning. Jag försöker desperat komma på något intressant kring Herkules, andra flygplan eller någonting som har med krig att göra, men jag kommer inte på något. Enda gången jag har varit inne på flygplatsen var när jag och Hannes hade spelat golf på Hästnäs och skulle ringa efter skjuts, detta var givetvis före mobiltelefonerna. Vi hoppde helt sonika över stängslet på flygplatsen och sprang över fältet. Gjorde lite coola actionsfilm rullningar ibland för at inte synas. Vi kom fram till avgångshallen, ringde vårt samtal och blev hämtade. Nu i efterhand kan jag nog komstarera att det inte var det smartaste man har gjort. Men va faan. Det är väl lugnt.Måste bara säga att "the office" är det bästa som någonsin fångats av en kamera någonstans i världen någonsin. Nu vet dudet Anders, bara att hojta till om du vill låna DVD:en. Idag skall jag ut på en golfturnering och skriva om någon kille som slår bollen jätte långt. Håll utkik i morgondagens GA. Nu skall jag fortsätta min dag, den börjar nästan alltid med en kopp kaffe och "Sjunde Himlen". Du vet att det är bra Anders. Jag önskar alla familjer var lika bra som the Camdens. För er som inte har sett det så går det på vardagar klockan 9.20 och på eftermiddagen någongång. Bara att programmera videon så vet ni snart vad alla snackar om.Ser också att Svens beachcamp börjar fyllas på. Det är bra det. Heja Sven.Be cool, stay in school.
Per

11 maj 2005
Det såg ut som om bloggandet skulle ta fart. Anders hade brutit isen, och Janne hänge på. Precis som de skall vara. Jag skrev faktiskt ett inlägg igår, men modemet kajkade ur när det var dags att spara. Det är väl sånt som händer. Nu kan inte alla komma med samma ursäkt. Jag vet nog att ni inte har försökt blogga.Det jag skrev igår var helt enkelt: Halleluja, nu har bloggandet börjat. Jag drar ner lite på den entusiasmen idag, men konstaterar fortfaradne: Jiihaa - heja bloggen.Jag skrev också at jag var imponerad över insatsen på träningen. Det såg bra ut. Alla ger allt. Det är väl så det skall vara. Styrkegympan är lite jobbig men vi kör alla på. Det är förresten ett ganska fjantigt namn. Härmed utlyser jag en tävling. Den gäller att komma på ett nytt namn till styrkegympan, men alternativ kan bara lämnas på respektive blogg. HAHA. Nu måste ni in och blogga för att vinna. Sjukt smart av mig.Kan också berätta att Visby AIK spelade 1-1 i sin match mot serieledarna Österåker och på lördag möter Gute Sylvia borta. Läas allt om det i GA, eller kanske på bloggen.
Be cool, stay in school.
Per

8 maj 2005
Bloggandet verkar gå sådär. Man skulle kunna säga att intresset är ljumt. Det verkar inte som om alla hoppas på datorerna direkt. Mottagandet är lite svalt. Inte rikigt Team Gotland kopp te, men det kan väl bli. Mange har skrytigt om en reseberättelse han skrev. Dags att visa vad han går för. Det är ju detta som är det härliga, det finns alltid något att skriva. Jag kan till exempel skriva att jag skall jobba i eftermiddag. Tydligen har Visby AIK spelat någon match i division 3 fotbollen. Det måste skrivas om och tydligen är det mitt jobb.Här kommer lite förslag om vad ni kan skriva om:Cama: Det finns alltid något nytt om datorer eller nätverk. Allt går bra. Jocke: Berätta vad du funderar på alla fem milen till Ronehamn och de fem milen tillbaka till stan. Mange: Reseberättelse. Enkelt...Hannes: Det är ju bara att skriva och berätta hur landet ligger. Vi har ju ingen aning.Anders: Praktik på lågstadiet. Det måste ju vara ett outtömligt ämne eller? Eller jag vet, skriv filmrecensioner. Det var en bättre idé. Anders skriver film recensioner.Peter: Sven: Du måste ha buntvis med historier från den fascinerande skattevärlden. Dela med dig...:)Tomas: Skaffa dig en datorn och internet och berätta hur det gick.Ronny: Skriva bara om vad som händer med allt. Det behöver inte vara svårt.Janne. Rektor i Lärbro. Vilka uppslag det måste finnas. Bara att mata på.Svante: Det måste ju bara bli en pokerkrönika. When to fold and when to not. Sen kan du se till att Per Widing får läsa den.Några enkla förslag. Men inget ni måste göra. Finns ju en klar chans att ingen av er kommer att läsa detta så jag kan ju skriva vad som helst.Jag väntar med spänning på ett inlägg. Tror jag kommer att få vänta ett tag.Är vi den enda gotländska idrottsbloggen. Jag tror det...skall kolla upp läget:Be cool, Per
6 maj 2005Detta är väldigt troligt det första inlägget i Team Gotlands Volleyblogg. Jag vet detta för att jag själv la upp bloggen för cirka 10 minuter sedan och mailet till de andra gick iväg för kanske...få se...35 sekunder sedan.Jag är först!Vet inte riktigt vad jag vill uppnå med bloggen, men alla måste ju ha en. Per Bjurman på Aftonbladet har en, Ebba von Sydow (bedrövlig för övrigt), har en och nu har alla vi en. Det är ju bara att skriva och vara glad.
Janne var inne på en träningsutmaning. Sounds good. Jag försöker köra som förrut. Skall iväg och träna nu snart. Sen skall jag ioch försig till mordan och äta bullar, men va faan, hon fyller ju år. Dagen kommer förhoppningsvis sluta på plus minus noll i matchen mot bullarna.
Nu blir jag snart av med datorn.
Ha der bra så länge