fredag, augusti 26, 2005

Träningstider - Per

Hej alla.
Först sak först, träningtiderna i höst. Vintertiderna börjar kicka in den 5:e september. Det vill säga att vi kör som vanligt nästa vecka, v35, också. Sen är tiderna som gäller. Jag fick alla klubbenstider, jag vet inte vilkar som är till herrlaget, men den som vet kan väl blogga in det. Jag kan gissa mig till vilka några av tiderna tillhör, här kommer alla tiderna klubben har:

Måndagar:
Säve stora 20-21.30, vet inte vems tid det är.

Tisdagar:
Södervärn 20-22, misstänker att det är våran tid.
Solberga 18-19, B-lag tid eller kanske volley 2000 tid?

Onsdagar:
Gråbohallen 18-19, B-lagstid kanske?
Väterhejde 19-20.30, Detta är väl damlagets tid?

Torsdagar:
Säve Stora 19.30-21, Vet ej om detta är vår tid eller ej, kan vara B-lag eller så.
Säve nya 21-22.30, Detta kan vara vår tid, vi har ju tränat där förut.

Det var tiderna. Någon måste veta vilka tider som är herrlagets, den som vet får återkomma.

Sen var det Svens tankar.

Jag håller fullständigt med. Vi måste bli starkare och uthålligare, vi måste orka mer och orka längre. Bli bättre helt enkelt. Jag tycker att styrkegympan är ett stegi rätt riktning, men den måste kompletteras med något mer. Jag tycker att vi visst kan köra den innan träningen, gäller bara att alla gör det. Jag tycker dock att det är en bättre idé i så fall att man sköter styrketräningen själv om hinner. Problmet är väl att få in alla på samma spår. En till idé kan vara att ha en tredje träningstid på kanske en timme då vi bara kör styrka och kanske lite teknik, det är nog en bra lösning men folk måste ju se till att komma då också.

Personligen kommer jag att gå på gymet hela säsongen. Jag går gärna med flera i laget ifall ni vill. Jag kommer att gå på dagarna så det är väl ni studenter som skulle vara aktuellt. Anders: vad säger du, låter bra? Wallman: Du kan behöva lägga på dig lite muskler... Någon mer som vill gå.

Som Svenne säger: Hur mycket vill vi satsa. Jag kan hålla styrketräningen ifall vi gör det på en extra träningstimme.

Blogga på med förslag.