tisdag, oktober 03, 2006

Elitseriepremiär - Wallman

Hej hopp!

Nu har det dragit igång på allvar här uppe! Både med seriespel och jobb!

Som ni säkert har sett så gick seriepremiären mot Vingåker inte så bra, nämligen riktigt uselt! 56 egna misstag på 4 set!! Snillet (tränaren) gjorde en snabb analys av sista set från videon och på de 13 första bollarna så gav vi dom 12 poäng i form av spike i nät, spike ut, nätberöring mm mm. Dom hade 2-3 direkt dödande anfall på hela setet (vi hade 10-12 dödande anfall) och dom vinner ändå setet med 25-18 eller nått... vad säger man?

Jag fick spela sparsamt eftersom vi har 5 riktigt bra spikers men fick gå in halva sista setet och hann iaf göra 2 premiärpoäng innan matchen var slut.

Men nu är premiären avklarad! Vi har regerande mästarna Hylte borta på söndag och då kommer det garanterat se annorlunda ut statistikmässigt även om man kanske inte kan garantera vinst =)

Däremot är det en favorit i repris på gång. Ni kommer kanske ihåg följetongen här på bloggen förra säsongen med mina onda fötter och de gjutna sulorna som aldrig dök upp. Jag har samma problem i år igen med hålfoten då vi fått nya skor. Så jag har fått återgå till mina gamla skor och ska snacka med materialaren om att få ett par andra bättre dämpade skor så det löser sig nog.

Ops, nu har utvecklingsavdelningen uppdaterat kravspecen så det är bäst att jag börjar jobba igen, ni får ha det bra och träna hårt så ni kommer till allsvenskan i år!

Ciao! //Junioren