fredag, augusti 19, 2005

Jannes blogghistorik

Måndag 4 juli
Det som inte fick hända, hände kanske igår när 10 minuter återstod av siata träningspasset. Stora smärtor straxt under vänster knä. I lördagskväll och söndags morgon funderade jag på att hoppa över det första passet för att inte riskera något. Men jag hadde ingen träningsverk i söndags morse och kände mig ganska pigg. Träningarna gick väl ganska okej fram till 10 minuter kvar. Satsar för fullt i ett mitten anfall och känner direkt när jag landat att där hände något med knät. Idag måndag känns det fortfarande lite i knät men det gör inte så ont. Har jobbat halva dagen och solat och badat andra halvan. Har bollat lite beach med dottern på stranden. Jag hoppas verkligen att lite vila denna vecka skall göra att man kan köra för fullt nästa vecka. Det som slog mig idag på en fråga om jag hade träningsverk efter att ha tränat nästan 8 timmar i helgen var att jag kunde svara, nej det känns helt okej förutom lite konstig känsla i knät. Skall vara ledig denna vecka och fixa lite hemma och ladda batterierna inför nästa vecka. Om jag har känningar i knät kommer jag inte träna något alls.

Onsdag den 29 juni
Efter tidningsartiklarna de sista dagarna har man fått en hel del kommentarer. Hustrun undrade vad jag mutat Sven med och barnen undrade om alla mina lagkompisar var blinda. Dom tycker inte att jag är så vältränad, men när jag sa att dom måste ju tänka på min ålder så kunde don väl kanske förstå. Det här med ålder är ju intresant, från att på träningarrna vara åldermannen så träffade jag en massa andra rektorer idag och då är man helt plötsligt ungtuppen!
Anders sa att hans träning var förra tisdagen i Västerhejdehallen, jag hade min igår kväll i samma hall. Hoppas vi inte har fler träningar där. Jag har idag fått tillbaka lite av känseln och rörelseförmågan i mitt högra lillfinger. Då jag inte kan träna imorgon så bör det vara hyffsatt återställt till helgen.

Fredag 24 juni 2005
Trevlig midsommar allihopa.
Skall ner Till Jörgen Eng på Hide och äta lite sill och annat. Han är ju faktiskt äldre än mig och det är skönt att känna sig lite ung ibland. Fast jag måste säga att jag känt mig ganska ung sista tiden då jag tränat mer än vad jag gjort på 15 år. Fick lite ont på en del ställen i helgen, men det verkar inte vara något allvarligt utan det är bara att vänja sig vid lite smärta. Kul att Hannes kom och träna oss igår. Vi skulle behöva en tränare som kunde gå in helt för det. Jag tycket Per, Sven och Peter gjort det mycket bra i vår, men det är svårt att vara tränare och träna samtidigt. Vi måste se till att Svante kommer med till Shetland för annars blir det tungt. Har varit ute och kört EU-moppe idag då en av döttrarna fått en moppe. Det var ett antal år sen man körde moppe och dom såg ju inte ut som dom gör idag. Jag hade en gammal moped med trampor som första modep. Trimmad och punktering nästan hela tiden. Kul att Volleybollen har bra snurr nu med både ungdom och beach. Jag hoppas vi kan jobba vidare och få ännu fler utövare. Jag kan tyvärr inte träna på torsdag nästa vecka men såg att en extratid på tisdag var inplanerad så då får man enb hyffsad dos nästa vecka ändå.

6 juni
Sitter hemma och surfar runt efter billiga t-shirts. Jag tror det är bäst at ta på Gotland ändå. Vi kan ju prata om det på träningen ikväll. Viktläget är oförändrat till mitt förtret. Jag har tränat flitigare och hårdare än på 15 år och går långpromenader nästan varje träningledig dag. Men man får väl vara nöjd att man känner sig friskare och starkare än på länge. Man märker att man blir äldre då jag varit på en 50 årsfest i helgen och skall på en till nästa helg.

12 majajajajaj
Min korpp värker ännu. Killergympan i måndag byggde inte upp mina muskler utan avrättade ett antal gamla muskler i mina armar. Hoppas min kropp kan skapa nya muskler innan Shetland. De döda musklerna verkar vägra lämna kroppen och rörligheten är därefter just nu.
Mange verkar aspirera på att bli säkerhetsansvarig på Sheltand. Han kan säkert låna enkpist ombord så han kan säkra ön innan vi dödliga går av planet. u orkar jag nte skriva mer.

9 maj 2005
Tjaba!
Hade ingen aning att dom har tungt vatten i Södervärn. När jag kom hem efter träningen så vägde jag 100 kg. Jag kände mig i och försig som om jag vägde 357 kg. Skall sova en lätt sömn i natt och då kanske jag är på rätt sida om 100 strecket imorgon.
Annars kan jag berätta att denna vecka skall jag hinna med 15 lönesamtal denna vecka en tertsiärredovisning av ekonomin och svara de 20 som ringer om en 60% idrottslärartjänst inför hösten. Vi anordnar en Vikingadag på Söndag och jag har ca 26 grejer som skall fixas innan detta. Som ni förstår är det en helt normal vecka för en rektor.
Vi syns på torsdag!