tisdag, oktober 03, 2006

"Ha det" gör mig misstänksam - Sven

Att avsluta ett samtal med "ha det" skulle för mig kunna betyda att personen i fråga vill be mig fara åt pipsvängen (inget trevligt ställe). Jag vill att folk ska uppmana mig; "ha det bra", "ta hand om dig", "ha en trevlig dag" eller liknande, inte att jag ska få gissa slutet på meningen.

"Ha det som du förtjänar" är rena förolämpningen mot en person som har låga tankar om sig själv.

När jag jobbade på restaurang hade jag en servitörskollega som lät trevlig, men avslöjade att han tänkte något helt annat när han tilltalade folk. När folk lämnade restaurangen sa han ofta "fuck you" förklätt till "thank you" och han kallade konstant managern Colin för Colon (tjocktarm).

Det var hans lilla hämnd mot världen, vilken är din?

Etiketter: