lördag, oktober 07, 2006

Rookien gör ett inlägg - Jonas

Efter några veckor här på Gotland, så börjar lagets andra nya spelare inför denna säsong att känna sig som hemma här i laget. "Det andra nyförvärvet???", tänker ni och med all rätt...

Jag är en 25-årig kille från Luleå som flyttat till Gotland för att få jobb som idrottlärare. Min otroliga (ironisk) rutin från beachvolleybollen (ett helt år!) gjorde att jag sökte upp volleybolllaget när jag flyttade hit och har nu, tillsammans med Hannes, förstäkt (eller i mitt fall, försöka förstärka) laget. Skämt åsido, så ser jag denna säsong som en otroligt kul utmaning och division 1 laget är en riktigt bra plats för mig att utvecklas som volleybollspelare. Sen måste dom här "gamla" rävarna ha någon "yngling" i laget som dom kan köra med! :-)

Just nu är vi laddade inför morgondagens premiärmatch mot Södertelge. Hoppas att vi kan spela bra och framför allt vinna. Lazaro har varit väldigt tydlig med att han inte gillar att förlora...

Här kommer min lista för att hänga på i bloggen:

1) Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
Driftsoperatör
Au-pair
Engelska lärare
Idrotts lärare

2) Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Vanilla Sky
Old School
Dawn Of The Dead
Hot Shots

3) Fyra städer jag har bott i:
Luleå
San Francisco
Visby
-

4) Fyra tv-serier jag gärna ser:
The 4400
Prison Break
Scrubs
Simpsons

5) Fyra ställen jag vill åka till:
San Francisco (Har varit där, vill tillbaks)
Tahiti (Har varit där, vill tillbaks)
Thailand
Nya Zeeland

6) Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
teamgotland.com
kuriren.nu
aftonbladet.se
gmail.com

7) Fyra favoriträtter:
Tacos
Szechuen Kyckling
Pha-Naeng Neua-Kai, Röd Curry Kyckling
Morsans Potatissoppa

8) Fyra ställen där jag trivs:
Stugan på Brändön, i Luleå skärgård.
Ute på dansgolvet
Volleybollplanen
Sängen