fredag, november 10, 2006

Elvis lever - Sven

Skrev för någon vecka sedan att jag laddat ner lite Ultimate Fighting för att kolla vad kampsport egentligen går ut på. Slökollade lite ikväll och fick en chock.

Någon har säkert hört en historia om honom förut. Det är nämligen så att när jag och Svante var beachvolleyproffs i Australien för nästan tio år sedan träffade vi på en härlig karaktär vid namn Elvis, som var en halvknackig volleybollspelare, men en underbar, vänlig människa. Han berättade att han var "Cage fighter", alltså utövade "Ultimate fighting". Vill minnas att han sa att han var Sydneymästare i sin viktklass.

Döm om min förvåning när jag kollar filmen "Ultimate Submissions" och får syn på "vår" Elvis! Han gör en kombinerad "triangle choke" och "arm bar" och får beröm från kommentatorerna.
Jag laddar upp en liten snutt under "Filmer" så att ni ska kunna ta del av vår väns kunnande.

Till historien hör att vi såg en volleybollmatch där han spelade mot några nybörjare som på sedvanligt blåbärsmanér hoppade in under nät så pass att killen stöter hårt emot Elvis knä...
Precis när killen landar och Elvis känner smärtan laddar Elvis instinktivt ett slag mot den ovetande dåren...
Som tur är hejdar han sig och kan vinna matchen med lindat knä, även om han enligt mig skulle vara i sin fulla rätt att utmäta sin hämnd med det där knytnävsslaget.

Etiketter: