tisdag, januari 30, 2007

I medias ögon - Sven

Är ni för dåligt tränade? Orkar ni inte? Har ni för tunn trupp? Klarar ni er inte utan Hannes?

För knappt två år sedan var division två östra Svealand färdigspelad och vi hade vunnit alla 16 matcher. Målet med säsongen var att gå upp en division för att vi var för bra för tvåan. Vi fick bara motstånd i ett par matcher den säsongen och vi bestämde oss för att avancera. Media var lyriska och undrade vad som hade hänt! Vi var ju så överlägsna! Alla var med och slog på trumman för vår oövervinnliga trupp!

Nu har vi i princip samma trupp som då. Vi har inte bara klarat oss bra i division ett, vi har även avancerat till Allsvenskan (Elitkval).

Men när jag pratar med media känner jag mig lätt som en förlorare. När vårt facit är en seger på sex matcher är det ingen som behandlar oss som vinnare. Det känns konstigt att jag får försvara mig själv och laget mer nu, när vi för första gången någonsin spelar allsvenskt, än när vi spelade i tvåan. Men det är väl helt enkelt så att det är resultaten som räknas, inte vem man spelar emot, det orkar ju ingen oinvigd sätta sig in i ändå.

Hade vi inte haft en medelålder på 33 år hade jag tryckt på att vi är i Allsvenskan för att se och lära, men faktum är att det kan vara svårt att prestera direkt, första gången vi spelar på denna höga nivå. Två tre-noll-förluster mot topplagen, en vinst och sedan tre(!) uddasetsförluster är ändå ett facit som vittnar om att vi inte är ett vilset gubbgäng som hamnat i fel serie.

Jag är stolt över laget och jag har uppskattat varje match hittills i år. Vi kommer att ta fler segrar, det lovar jag!
...fast för min del spelar det faktiskt inte så stor roll, vi har ju Island Games, till skillnad från Karlskrona, Hestra och de andra...

Etiketter: