lördag, januari 13, 2007

Första ronden till TG - Sven

Kul att vinna idag!
Våra motståndare började med att spela mycket stabilt försvarsspel i första set och vi hade som väntat svårt att döda bollen i anfall. Vi kände att det var en sån match vi kunde kämpa oss in i bara vi kunde bevara tålamodet. Efter att ha tappat första set började vi hitta mer och mer luckor i deras försvar samtidigt som vårt blockspel blev riktigt bra.

De fick en av sina centrar skadade i andra set vilket ledde till det underliga taktiska draget att byta passare, vilket inte hjälpte deras redan svaga centerspel. Resten av matchen spelade vi stabilt och fokuserat och vi kunde kämpa ner Helsingborg.

Varje match vi vinner är en prestation, jag hoppas ni inser det! Jag är nöjd och jag har kul!

De hade inte riktig liveuppdatering eftersom det inte fanns någon uppkoppling i hallen. Förhoppningsvis blir det bättre imorgon. Karlskrona är mycket seriösa.

Det verkar också som att vi inte är riktigt överens om poängligan heller. Vi har inte sett vår videoupptagning ännu, men bara ett block på mig och inget serveess är inte alls rätt. Om det visar sig att deras räkning är långt ifrån sanningen lägger vi in vår egen på vår hemsida som vanligt.

Nu ska jag hoppa i poolen och ge mina trötta leder lite återhämtning.

Etiketter: