söndag, november 12, 2006

Flytta inspiken Bromma! - Per

Okej.
Förlust är jävligt surt, det går liksom inte att komma ifrån. Det är inget lag på denna nivån som vi behöver känna att vi inte kan slå. Så enkelt är det.
Men söndagens match mot Bromma var nog den bästa volleymatchen i Södervärn på länge. Hoppas de runt 60 personer som kom och kollade kommer tillbaka till nästa hemmamatch. Kan inte i huvudet när den är, men det är iallafall Norrköping som gäller.
Vi spelade bra, jobbade upp bollar, spelade försvar och (ta mig tusan...) jag tror till och med att vi blockade en hel del.
Detta tar vi med oss.
Det finns en del för Bromma att ta med sig också.
Kanske inte världens bästa idé att gå på kortis på den inleddande delen av inspiken. Jag (som passare i TG) står ju precis i bollbanan och det krävs ingen forskare att inse att ni kommer att slå bollarna rakt på mig.
Och det var just det som hände. En kortis rakt i huvudet.
Den tog.
Så måste ni nu envisas med att gå kortis när inspiken är på vänsterkanten (vilket jag i och för sig inte fattar när man bara är åtta stycken och har fyra minuter på sig när inspiken flyttar till högersidan...) så ta två kliv till vänster så behöver ni inte däcka motståndarens passare. Om det nu inte var meningen...?
Nej det tror jag inte. Jag vet inte vem det var som slog bollen (vi har i och för sig videobevis så den skyldige kan identifieras) men jag tror inte det var meningen. En bra träff var det iallafall. Det syntes i matchen också. Brommas centrar spelade bra och fick komma igenom väldigt rent väldigt många gånger. Något för TG att analysera till nästa match.
Det var det om matchen.
Jag bjuder på ett filmsnutt också. Får credda Fredrik Virtanens blogg där jag hittade den.
Känsliga tittare varnas härmed. KLICKA HÄR.
Nu skall jag lägga en ispåse på huvudet och kolla på sporten.
Förresten: Jäklar vad pisk Visby Ladies fick. En klassisk utskåpning.