måndag, december 04, 2006

Nu fokuserar vi på spelet...och Ricky Gervais - Per

Okej. Så vi förlorade. Jag gillar verkligen inte att förlora. Minuterna efter är det ett stort jobb att inte sparka ner ribbstolarna eller dra i nätet (vilket jag verkligen inte vill göra för då kommer jag att få höra det från GT-Jocke och travskribent-Simon i ett halvår framåt...)

Det är en mognadsprocess att kunna ta en förlust. Är nog precis lika sur efteråt men håller det inombords. Kommer ihåg en beachmatch för en jäkla massa år sedan. Jag spelade med Hannes och vi hade förlorat någon match mot Svenne T eller vem det nu var och efteråt flög vattenflaskor och annat löst över hela stranden. Not my proudest moment... Men så var det då kanske.

Vi måste känna känslan av förlust och använda oss av den i nästa match. Alla som var med mot Vingåker kommer ihåg den känslan. Ställ den nu mot hur det kändes i helgen.

Precis.

Det är där man hittar inspirationen.

Läste i går kväll en ruggigt bra artikel i Sveriges bästa tidskrift, Offside, om Rikard Norling och Magnus Haglund, det vill säga AIK:s respektive Elfsborgs tränare i Allsvenskan i fotboll. Kontentan av den artikel är många, men det som vi kan ta med oss är att vi måste fokusera på spelet, på uppgiften på plan. Många av oss, mig inkluderat, har kollat på setskillnad och räknar och tänkt på sjukt mycket, men kanske inte på själva matchen.

Från och med nu tycker jag att vi tänker på de kommande matcherna och glömmer Norrköping, setskillnad, bollräkning och allt vad allsvenskan heter. Fokus på uppgiften.

Givetvis finns det inga andra paralleller mellan oss och AIK och Elfsborgs. Förutom att Alexander Gerndt är från Gotland och spelar i AIK men vad har vi med det att göra. Ingenting.

Jag har tagit för vana att bjuda på lite videoklipp när jag bloggar. Vet inte om någon orkar se på dem. I och för sig struntar jag nog i det för här kommer några klipp till.
Denna gången har turen kommit till den bästa serien alla kategorier som någonsin har gjorts.
Och då tar jag inte ens i.
Ni vet nog vilken jag menar.
The office.
Orkar inte ens förklara vad det är längre. Klippen är bara några av höjdpunkterna men dansklippet är fullständigt obetalbart. Sjukt roligt. Blooperserna är sjukt roliga också... Ni förstår.

Charity dance

Free love freeway

Bloopers från the office

Det var filmklippen det.

Sen kan man hantera förluster som tomtarna i KFUM Central i herrarnas basket division II Stockholm. När Kenny Hällegard står och blir intervjuad av Gotlandskanalen sticker en KFUM-spelare helt enkelt fram huvudet och säger - "Jävlar vad dåliga domare ni har här på Gotland"
När han tänker efter kanske han kommer på att det inte heller var hans proudest moment.

PS. Ni har väl inte missat norrlandskillarna hemsida. Allas våran Jooonas och hans polare Conny har en beachsida. Ser riktigt bra ut. HÄR är den.