fredag, november 24, 2006

I Lars Winnerbäcks fotspår - Sven

Nu är det officiellt! Jag ska sluta mitt jobb på Skatteverket, flytta till Linköping och börja som Teknikinformatör/Teknikskribent på Saab Aerotech. Skönt att slippa bära på den hemligheten längre. Först själva beslutet, sedan tiden innan jag kunde berätta det på kontoret har tärt på mig, men nu är det sagt! Jag hade förberett vad jag skulle säga men det blev ändå jobbigt när det skulle fram. Deras ledsamma reaktioner gjorde mig lite rörd, men det gjorde det ju inte enklare direkt.

Ikväll är det "husfest" för alla som jobbar på Skatteverket, KFM och CSN, det ska bli kul! Jag har lovat göra bort mig ordentligt (som vanligt) med förevändningen att mina kollegor bara kan tracka mig i tre månader den här gången...

Självklart fortsätter jag spela för Team Gotland! Träna kommer jag att göra med Team Vallas elitlag under ledning av Henrik Johansson. Någon har tydligen pratat upp mig så att jag blev lovad en plats i träningstruppen...

Etiketter: