tisdag, november 14, 2006

Firefox och Blogger - Cama

Skriver lite mest för att irritera Per som verkar störa sig på att jag insisterar på att använda Firefox. Det finns flera anledningar till detta dels är den snabbare och säkrare sen finns det många Add-ons och plugins som man kan använda vilket ju är trevligt. Istället för att använda sig av "toolbars" det fungerar ju så länge man använder sig av en och att man vet att toolbaren är legitim så man slipper skräpprogram som ofta kommer med dem.

Den egentliga anledningen till att jag publicerar denna post är att om någon har skrivit i bloggen med Internet Explorer så kan man inte se inlägget med Firefox. Detta är ju ett problem för man kan ju vilja se Pers och andras inlägg. Rookien ifrågasatte bland annat varför han inte såg Ronnys inlägg och jag misstänker att han använder sig utav Firefox.

Till lösningen då eller det är ju snarare en "workaround" det verkar som om det är ett känt blogger problem vet inte riktigt vad det beror på, men det kanske Jocke programmerare kan svara på. Enda sättet jag har fått det att fungera är genom att använda mig utav en Add-on till Firefox som gör att man kan se hur en sida ser ut i Internet Explorer med hjälp av en knapptryckning.

Här är tillägget för er som använder Firefox den fungerar på firefox 2 också.

Nej nu är det dags för träning.

//Bad C@rma over and out